• Kvinna84a

Värk i ljumsken

Hej!

Har de senaste dagarna börjat få ont i ljumskarna. Höger sida värker kraftigt. Är bara i vecka 10. Någon som vet vad det kan bero på?

• Svar på tråden Värk i ljumsken
  • Kary

Jag har haft ont i ljumsken i några veckor (är i vecka 32) och tror att det är foglossning. Köpte ett stödbälte som hjälper lite.

• Kvinna84a
    Kary skrev 2016-07-10 08:59:13 följande:

Jag har haft ont i ljumsken i några veckor (är i vecka 32) och tror att det är foglossning. Köpte ett stödbälte som hjälper lite.

Tänkte att det kunde vara foglossning men när jag läser verkar det börja mer i ryggen.. Ska fråga barnmorskan vid inskrivningen sen. :)
  • augustibebis2016

Foglossning kan börja var det känner för tyvärr. Finns de som säger att det inte är fogarna "för att det är för tidigt" men det är kvalificerat skitprat :)

För mig började det i ljumsken sen har det vandrat runt, sitter i både fram och bak plus i mitten beroende på vad jag gjort under dagen. Jätteskönt, jag lovar!

Gå och prata med en sjukgymnast, om det är foglossning är det bra att fånga upp i tid.

• Kvinna84a
    augustibebis2016 skrev 2016-07-10 09:30:57 följande:

Foglossning kan börja var det känner för tyvärr. Finns de som säger att det inte är fogarna "för att det är för tidigt" men det är kvalificerat skitprat :)

För mig började det i ljumsken sen har det vandrat runt, sitter i både fram och bak plus i mitten beroende på vad jag gjort under dagen. Jätteskönt, jag lovar!

Gå och prata med en sjukgymnast, om det är foglossning är det bra att fånga upp i tid.

Tack. Ska höra med barnmorskan på torsdag så får jag kanske träffa en sjukgymnast också. :)
  • Kary
    Kvinna84a skrev 2016-07-10 13:18:01 följande:
    Tack. Ska höra med barnmorskan på torsdag så får jag kanske träffa en sjukgymnast också. :)
    Jag frågade min barnmorska men hon sa bara att det är helt normalt så det gav mig inte så mycket. men du får gärna berätta vad din sa, jag kanske borde ha frågat mer...
  • Kvinna84a
    Kary skrev 2016-07-10 13:20:12 följande:

Jag frågade min barnmorska men hon sa bara att det är helt normalt så det gav mig inte så mycket. men du får gärna berätta vad din sa, jag kanske borde ha frågat mer...

Jag tänkte man kunde fråga vad man kan göra för att lindra, vad man inte får träna eller vad man ska träna.. Men kanske sjukgymnast man ska fråga.. Jag hör av mig om jag får någon bra info på torsdag :)
Svar på tråden Värk i ljumsken