• Sandra 793

Medicinsk sekreterare, ingångslön?

Hoppas någon kan hjälpa mig för helt omöjligt att hitta svaret om man inte går tillbaka flera år.

Hur mkt ungefär tjänar en nyexaminerad medicinsk sekreterare idag?

För några år sedan var lönen väldigt låg så vill kolla om den gått upp då jag kommit in på den utbildningen.

• Svar på tråden Medicinsk sekreterare, ingångslön?
  • MyDestiny

Varierar nog vart du bor i landet, samt vilket ansvar som ingår i tjänsten.
    Bor i en mindre stad och här är ingångslönen runt 20 000.

• Sandra 793

Tack för svar! Är du nyexaminerad, isf hur gammal är du? Vart i Sverige?

• K med lilla E

Ingångslönen är dålig och löneutvecklingen också tyvärr. Finns de som går i pension och arbetat som läkarsekreterare hela sitt yrkesverksamma liv och inte har mer än 25 000. Det är ett så viktigt och ansvarsfullt jobb och det är dessutom roligt så det är trist att det inte värderas mer i pengar.

• Sandra 793

Har hört att lönen ska vara dålig,sen vad en dålig lön är varierar ju från person till person.

Men när man läser om lönen nu så står det ca 23000 och uppåt sen såklart olika vart i landet man är så ville kolla om uppgifterna stämde?

• Sandra 793

Jag arbetar som barnskötare nu och lönen där är också låg så vill kolla att om jag studerar medicinsk sekreterare att jag får lite högre lön iaf än vad jag har nu.

Ingångslönerna borde vara lite högre nu för medicinsk sekreterare kan jag tycka än vad de var för några år sedan?

• MyDestiny

Jobbar inte själv men har två vänner som studerar nu och enligt dem är det är nivån som lönen ligger på här just nu.
    Var i valet och kvalet att utbilda mig också men pga lönen, få utvecklingsmöjligheter m.m så lutar det åt ssk för min del istället.

• andre0123

Hej Jag köper gärna dina använda trosor, betalar bra. Skicka bild och pris till anders@mobin.se. Med vänliga hälsningar. Anders Pålsson 0703306010.

Svar på tråden Medicinsk sekreterare, ingångslön?