• elletagtgren

Komma in under 20?

Hej!

Jag är en tjej på 16 höstar och vill se ett svenskt metal band som heter PAIN på Debaser Medis 12/11. Men åldersgränsen är 20 år.. Så jag undrar om det är någon som vet om man kan komma in om

man är under 20 år med vuxet sällskap?

Tack på förhand!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-17 03:52
    Ja eftersom att Debaser har åldersgräns på 20 år så kan jag möjligtvis åka till Brewhouse i Göteborg. Men de har åldersgräns på 18 år. Så nu undrar jag om man kan komma in med vuxet sällskap om man är under 18?

• Svar på tråden Komma in under 20?
  • volvo142
    elletagtgren skrev 2016-07-16 14:43:52 följande:
    Hej!
    Jag är en tjej på 16 höstar och vill se ett svenskt metal band som heter PAIN på Debaser Medis 12/11. Men åldersgränsen är 20 år.. Så jag undrar om det är någon som vet om man kan komma in om
    man är under 20 år med vuxet sällskap?
    Tack på förhand!
    Kolla på hemsidan! men skulle tro att du inte får det.
  • zZzZz

Nej, är det 20 så är det 20, mest troligt för dom serverar alkohol, du får ju inte komma in på en bar/nattklubb utan giltig ålder på ID...

• elletagtgren

ok, tack. då är det väl göteborg som gäller då. om det inte är åldersgräns där också, vill säga. men som sagt, tack. då vet jag.

• volvo142
    elletagtgren skrev 2016-07-17 01:35:56 följande:
    ok, tack. då är det väl göteborg som gäller då. om det inte är åldersgräns där också, vill säga. men som sagt, tack. då vet jag.
    hade sett bättre ut om du varit 18 då kan man ha översyn då det inte är lagen utan policy..
  • zZzZz
    elletagtgren skrev 2016-07-17 01:35:56 följande:

Du lär missa det med tyvärr, är  Åldersgräns: 18 år på Brewhouse i Göteborg när pain spelar, mest troligt för akolhol serveras..

http://brewhouse.se/kalender/event/pain/

• zZzZz

Du lär inte komma in med vuxet sällskap, är åldergränsen satt till 18, så är det mest för dom serverar alkohol, och då släpper dom inte in någon under, för då kan dom förlora sitt utskänkningstillstånd...

Du kan ju alltid ringa ner till Brewhouse och fråga, men jag tvivlar på det..

• Anonym (:))

Läs om det på hemsidan, i vissa fall går det med vuxet sällskap. Tror inte bara de har med alkoholservering att göra, de kan ju legga i baren annars. Kan ha att göra med ljudnivåer och bandets framträdande (tex anspelningar på sex,knark och liknande i låtar och rekvisita ) att göra med. Däremot har jag varit på uppträden där man satt 18 årsgräns men sen inte kollat leg ändå så de går ju alltid att försöka men tråkigt att eventuellt bli nekad och inte bli kompenserad..

Svar på tråden Komma in under 20?