• Mammaresan

Gravida i Dalarna?

Jag tyckte det var tråkigt att en sådan här tråd saknades här i forumet och jag undrar om det finns några fler gravida i Dalarna? Jag har själv plussat alldeles precis (idag) och är bara i v. 3+4 så det är fortfarande jättetidigt för egen del och jag hoppas allt kommer gå fortsatt bra! Däremot så tycker jag att det oavsett är jättebra och självklart att även vi i Dalarna ska ha vår egna lilla tråd! Skrattande

Så finns det några gravida i Dalarna som vill följas åt genom gravidresan? Skulle vara superkul! Solig

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Svar på tråden Gravida i Dalarna?
  • MamaSniff

Hejsan! Kul initiativ! Jag är visserligen i slutet av graviditeten, men hoppar in här ändå. Väntar barn nr 2 och är i vecka 33+2.

Grattis till plusset!

• Mammaresan
    MamaSniff skrev 2016-07-16 23:17:45 följande:
    Hejsan! Kul initiativ! Jag är visserligen i slutet av graviditeten, men hoppar in här ändå. Väntar barn nr 2 och är i vecka 33+2.

Grattis till plusset!
    Kul med någon mer som är gravid och bor i Dalarna. Hoppas fler vågar göra oss sällskap allt eftersom. Flört Vart i Dalarna bor du? Glad Här är det tredje barnet! Solig
  • MamaSniff

Ja, hoppas vi blir några fler! Jag bor i Borlänge, var håller du hus?

Hur går det med graviditeten? Här börjar det bli riktigt tungt. 34+0 idag och jag hoppas verkligen att jag inte behöver gå över tiden. Den här värmen är inte snäll åt min kropp...

• Mammaresan
    MamaSniff skrev 2016-07-22 23:34:29 följande:
    Ja, hoppas vi blir några fler! Jag bor i Borlänge, var håller du hus?

Hur går det med graviditeten? Här börjar det bli riktigt tungt. 34+0 idag och jag hoppas verkligen att jag inte behöver gå över tiden. Den här värmen är inte snäll åt min kropp...

Jag håller till  i Falutrakterna. Flört Jag är förkyld så jag tycker inte det är något vidare med värmen heller just nu, blir alldeles dåsig av att gå ut bara när jag knappt kan andas. När är bebisen beräknad då? Skrattande Värmen kommer lägga sig snart igen, fr.o.m. mitten av augusti brukar det ju bli betydligt kyligare i luften igen så du slipper förhoppningsvis den värsta värmen mot slutet i alla fall!

Här tickar dagarna på, idag är det v. 4+3 (snart efter tolvslaget så 4+4 då). Än så länge tidigt så känner inte så mycket. Glad Hur mådde du i början av graviditeten? Har du haft mycket besvär?

• Isadora91
    Mammaresan skrev 2016-07-22 23:53:24 följande:

Jag håller till  i Falutrakterna. Flört Jag är förkyld så jag tycker inte det är något vidare med värmen heller just nu, blir alldeles dåsig av att gå ut bara när jag knappt kan andas. När är bebisen beräknad då? Skrattande Värmen kommer lägga sig snart igen, fr.o.m. mitten av augusti brukar det ju bli betydligt kyligare i luften igen så du slipper förhoppningsvis den värsta värmen mot slutet i alla fall!

Här tickar dagarna på, idag är det v. 4+3 (snart efter tolvslaget så 4+4 då). Än så länge tidigt så känner inte så mycket. Glad Hur mådde du i början av graviditeten? Har du haft mycket besvär?

Hejsan! Hur ländes det för er dagarna innan BIM? Vilka tecken fick ni då ni upptäckte eller misstänkte att ni var gravida? :) /dalkulla
  • Isadora91
    anonym1981 skrev 2016-08-05 19:35:15 följande:

Hej å ho, här är en från Mora. Gick idag in i vecka 9

Hej! Hur upptäckte du eller vad gjorde att du misstänkte att du var gravid? Jag är nyfiken, har BIM på om tre dagar och vill gärna höra andra som har plussat redan Grattis till v.9!! /Falun
  • anonym1981

det började med att förra mensen var konstigt, kortare, mindre blod och mindre ont. började då redan fundera om nåt är på gång. sen skulle nästa mens komma men uteblev, då tänkte jag först: jaja, den brukar ju inte vara så regelbunden. var samtidigt dunderförkyld så var svårt att känna efter. sen pajade magen så som den gjorde de 2 andra grav oxå, men jag blir även dålig i magen vid förkylning. jag var så otrolig trött men var ju förkyld. började skoja lite med: tänk om.... . men med tanke på oskyddad sex samt vetskapen om hur fertila vi är så gjorde vi testet för att utesluta. vi plussade på vecka 5 och efter plusset började symtomen hagla in. allt från tröttheten som stannade, illamående, ömma bröst, magen i obalans, humöret. och symtomen är väldigt trogna, så de vill inte ge med sig än.

• MamaSniff

Isadora, vi gjorde IVF-behandling så det blir ju annorlunda då. Eftersom man dessutom tar hormoner så får man gravidsymptom vare sig det tagit sig eller ej. Så den här gången var plusset vår första indikation.

Första graviditeten så tempade jag och såg typiskt tecken på graviditet i temp-kurvan. Tog ett test och det stämde. Hade dock inga andra symptom då, var min mest symptomfri cykel av alla vi försökte. :)

• Isadora91
    MamaSniff skrev 2016-08-06 23:13:38 följande:

Isadora, vi gjorde IVF-behandling så det blir ju annorlunda då. Eftersom man dessutom tar hormoner så får man gravidsymptom vare sig det tagit sig eller ej. Så den här gången var plusset vår första indikation.

Första graviditeten så tempade jag och såg typiskt tecken på graviditet i temp-kurvan. Tog ett test och det stämde. Hade dock inga andra symptom då, var min mest symptomfri cykel av alla vi försökte. :)

Berätta gärna om tempen! För tar man progesteron har man förhöjd temp då eller kan man tempa iallafall?
  • MamaSniff

Isadora, jag tror inte att det fungerar att tempa med progesteron då hormonet påverkar basaltemperaturen. Vår första graviditet var inte en IVF, utan helt naturlig så att säga. Jag tempade då för att mina cykler alltid varit oregelbundna och det var skönt att veta när ägglossningen hade skett.

Är det något annat du undrar över när det gäller tempning är det bara att säga till. Kan rekommendera sidan (och appen) fertility friend om du inte redan kollat in den.

• Isadora91
    MamaSniff skrev 2016-08-07 23:50:04 följande:

Isadora, jag tror inte att det fungerar att tempa med progesteron då hormonet påverkar basaltemperaturen. Vår första graviditet var inte en IVF, utan helt naturlig så att säga. Jag tempade då för att mina cykler alltid varit oregelbundna och det var skönt att veta när ägglossningen hade skett.

Är det något annat du undrar över när det gäller tempning är det bara att säga till. Kan rekommendera sidan (och appen) fertility friend om du inte redan kollat in den.

Skönt att höra, blev så orolig nu när jag åt Lutinus (andra månaden) gör inte IVF men ska äta Lutinus efter ÄL för att få behålla min graviditet. Hur som helst så skjuts mensen upp pga pillren så jag måste va säker på att jag inte är gravid innan jag slutar med pillren och låter mensen komma. Denna gång va jag SÅ varm och svullna bröst (ej ömma) så jag fick lov att ta 4 tester för att va säker haha
    Så de va skönt att höra nån mer som upplever temphöjning av progesteronet :)
    Nästa månad ska jag dock skippa alla piller och kosttillskott.. Träna och äta nyttigt istället så får vi se hur de går :)
    Hur var det för dig?
  • Mammaresan
    anonym1981 skrev 2016-08-05 19:35:15 följande:
    Hej å ho, här är en från Mora. Gick idag in i vecka 9
    Kul! Skrattande Hur mår du? Flört
    Isadora91 skrev 2016-08-05 10:27:50 följande:
    Hejsan! Hur ländes det för er dagarna innan BIM? Vilka tecken fick ni då ni upptäckte eller misstänkte att ni var gravida? :) /dalkulla
    Här kändes det inte något speciellt alls. Plussade ganska tidigt, runt 3+2 riktigt svagt och tydligare på 3+3. Har inte känt så mycket fram till v. 6 för att vara ärlig. Glad

• Stjärnspira

Hej!

Min fästman bor i Dalarna (i mina ögon i Falutrakten, men det är nog för att det är var jag varit mest) och jag försöker göra det så mycket som möjligt, har dock studier i Stockholm så jag kommer veckopendla under hösten i alla fall...

Plussade i lördags, enligt 1177s graviditetskalender är jag i vecka 9, det torde vara 8+2 idag om jag förstått rätt.

Första barnet, smått oplanerat och väldigt välkommet! (Har som tur är, utan vetskap om barnet, nyss tvättat upp kläderna från min barndom på 80-talet så de är fräscha tills det kommer!)

• Mammaresan
    Stjärnspira skrev 2016-08-10 21:23:33 följande:
    Hej!
    Min fästman bor i Dalarna (i mina ögon i Falutrakten, men det är nog för att det är var jag varit mest) och jag försöker göra det så mycket som möjligt, har dock studier i Stockholm så jag kommer veckopendla under hösten i alla fall...
    Plussade i lördags, enligt 1177s graviditetskalender är jag i vecka 9, det torde vara 8+2 idag om jag förstått rätt.
    Första barnet, smått oplanerat och väldigt välkommet! (Har som tur är, utan vetskap om barnet, nyss tvättat upp kläderna från min barndom på 80-talet så de är fräscha tills det kommer!)
    Välkommen! Solig
  • LadyViolette

Hej! 
    Bor i borlänge, men är ganska långt gången, 36+1 idag  
    Får man hänga här ändå? 

Svar på tråden Gravida i Dalarna?