• lucylight

Kostnader vid insättning av fryst tinat emberyo?

Hej, 

Vi blev gravida på vår tredje insättning (ett FET) och vill nu göra ett syskonsförsök. 

Vi har ett emberyo kvar och undrar lite över vilka kostnader som tillkommer. Vår klinik har sommarstängt just nu, så hoppas någon här kanske kan hjälpa oss lite :) 

Vi vet att det via kliniken kostar 15.000 kr för insättning av tinat emberyo, måste vi betala detta även om det inte klarar upptiningen? 

Besöken man gör inför insättningen, kostar de som ett vanligt läkarbesök? Eller ingår det i avgifter på 15.000 kr?

Går mediciner etc man plockar ut på apoteket på högkostnadsskyddet? 
    Har jag missat någon kostnad som kan tillkomma? 

Hur mycket slutade "kalaset" på för er? 

Tack på förhand :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-17 22:05
    *embryo :p

• Svar på tråden Kostnader vid insättning av fryst tinat emberyo?
  • Marre22

För oss kommer det bli de 12 000 kr som kliniken debiterar. Eftersom vi ska göra ostimulerat så har inte distansläkaren något med det hela att göra.

Om embryot inte klarar upptining får vi betala 3500 kr.

• Shatiri

Hej!

Vi ska sätta in en tinad blastocyst på Sahlgrenska i september. Tror inte det kostar något om den inte klarar sig, annars ca 12000 vid insättning.
    De ville iaf att man gjort cellprov enligt kallelse samt en gyn-undersökning för att kolla så att allt verkar ok.
    Sen är det ju om du har regelbunden mens och därigenom ägglossning som avgör om du ska göra stimulerat eller ostimulerat. Då tillkommer kostnad för det kan jag tänka. Vet inget om det eftersom vi kör ostimulerat.
    Jag har tagit allt på telefon med Sahlgrenska och ringa vid mens i augusti och köra ägglossningsstickor från dag 10.
    Mycket smidigt än så länge

• KattenH81

Jag gjorde nyligen en FET på Ackis i Uppsala. Betalade 3 000kr för läkarbesöket innan och sen 11 000kr för själva FET:en. Hade embryot inte klarat sig hade vi fått betala 4 000kr.

Tyvärr tog sig inte detta syskonförsök så vi får testa på nytt efter sommaren!

Svar på tråden Kostnader vid insättning av fryst tinat emberyo?