Sen mens, vad händer?!
Hej goingar!
Jag har ingen direkt fråga, vill mest ventilera och höra om någon är eller har varit i samma sits och hur tankarna gått eller hur ni har agerat.
Jag har sen tonåren haft extremt regelbunden mens, den har aldrig varit sen! Nu är den två dagar sen!! Den var beräknad 24/7, alltså för två snart tre dar sen. Men den lyser med sin frånvaro och likaså mensvärken. Det enda jag känner är molande i sidorna.
Jag och sambon planerar inga barn än men kör preventivfritt av olika anledningar och har sex på "säkra perioder", börjar nu undra hur säkra vi egentligen varit!
Jag tog ett test ikväll som visade negativt. Jag jobbar natt så sover på dagarna, min "morgon" är alltså vi 17-18 tiden. Det sägs ju att man gärna ska kissa på stickan då man vaknat på hcg-hormonet, tkr ni att jag ska vänta med ett andra test till imorgon eftermiddag eller ska jag vänta i några dar? Är så otålig att jag såklart vill testa imon igen men vill samtidigt inte slösa på dyra tester "för fort", utan försöka ha is i magen i några dar.
Symptom hittills:
* Extremt anfådd, även då jag sitter still
* Hungrig ofta men blir illamående av varm mat samt mätt efter bara några tuggor
* Hade för några veckor sen jätteäcklig smak i munnen! Smakade seriöst bajs trots normal munhälsa och ordentlig rengöring, har börjat lägga sig nu dock.
* Kissar oftare
* Yrsel och svartnande för ögonen varje gång jag reser mig
* Huvudvärk på mornarna.
Nån mer som plötsligt inte fått sin mens, har det berott på graviditet och när plussade ni?
Utebliven mens kan ju annars bero på stress osv, vilket jag inte alls känt av.
Är väldigt spänd av förväntan just nu!!!