Anonym (Abc) skrev 2016-08-25 14:21:59 följande:
Om han tycker det är stressande med dom där "herrrummen" så kan man ta behållaren och istället gå till en vanlig anonym toalett. Så gjorde vi.
Så slapp alla runt omkring veta vad han höll på med.
Ja, min man tycker det är för stressande att göra det i rummet men det gick bra den dagen vi skulle lämna sperma prov. Han lyckades göra det hemma innan vi stack iväg. Så det löste sig :) Hoppas att det löser sig vid äggplock också.
Jaha vad smidigt! jag tror att min man hade nog inte gillat det heller men tack ändå för tipset :)
Cyanea skrev 2016-08-25 15:35:02 följande:
Min man fick lov att göra det hemma. Supersmidigt :)
Jo det får vi också göra det men vi har en timmes resa dit vi ska göra IVF så det blir både stressigt att göra det hemma och hinna dit men det löste sig ändå :) Han lyckades göra det hemma :)
Gena skrev 2016-08-25 16:02:28 följande:
Min sambo lämnade 2 prover före första äggplockningen. De tinade upp dessa, men de gick ej att använda. De återstående fyra gångerna lämnade han bara prover vid äggplockningen. Har var dock förberedd för operation (tvättat med spec. svamp och fastande) om de skulle behöva gå in med nål. Det behövdes dock aldrig. Vid de fem äggplockningarna jag gjorde fick han lämna ett extra prov vid två av tillfällena.
Jaha ok :) Visste inte att man kunde frysa spermien.
Tack så mycket för alla era svar :)