Upprepade missfall och IVF
Hej
Sitter här med vårt tredje missfall.
Blev gravid första gången 2012 och fick vårt första missfall, blev gravida några månader efter och även den slutade i ett tufft missfall.
Sen försökte vi i flera år att bli gravida, gjorde utredning som visade oförklarligt barnlösa, läkaren tyckte att vi skulle prova pergotime eftersom vi hade goda chanser att lyckas, det provade vi några månader utan resultat.
Vi blev satta i kö till IVF och efter första försöket blev vi gravida. tyvärr slutade även den i missfall, mina missfall har skett i vecka 5, 6 och 5.
Pratade med IVF läkaren om våra missfall men hon bara pratade bort det och menade på att man ofta inte gör utredningar om missfallen inte skett över vecka 7 - 8, alltså menar hon att någon av mina missfall inte räknas? =(
Fick i alla fall gå till gynmottagningen i min hemort där jag fick hem cytotec som jag ska ta imorgon. Pratade där med en trevlig läkare som skickade oss till en annan läkare på sjukhuset vid namn Leif Matthiensen som gör en studie på sjukhuset, han behandlar kvinnor med något som heter heparin, någon som känner till något om detta?
Jag är livrädd att han inte vill hjälpa oss, skulle åtminstone vilja bli utredd innan vi drar igång med nästa IVF, vill veta om där finns något fel eller inte.
Någon med upprepade missfall/svårt att bli gravid som lyckats? Jag är relativt ung, 32 på år gammal, sambon 36.
Sorry för ett långt inlägg...