• MIMMIMU

Annan förälder fysisk med dottern

Hej,

Pappan (utländsk) till en son som går på samma avdelning som min dotter är lite väl fysisk mot henne anse vi. Han klappar på hennes kinder, tar nappen ur hennes mun, gör "hi five" och säger/ropar hennes namn flera gånger med äckligt tonläge. Han hejjar först på dottern när han kommer än sin egen son. Barnen är 4-5 år.

På familjedagen flockades småtjejerna runt honom och skulle klättra på honom, inte killar som hade varit mer normalt då han har en son.

Har tagit upp detta med förskolepersonalen som sagt att han är sån, har själv sagt ifrån men efter semestern så fortsatte det. Pratade med en pedagog igen som sa att vi får ta upp det själva med honom.

Vad skulle ni göra?

/Mamma Bubba

• Svar på tråden Annan förälder fysisk med dottern
  • Mimmla

Blir din dotter ledsen när han gör så? Du säger att barnen är 4-5 år men din dotter har napp så jag utgår från att hon är mindre?

• Carabellis kusp

Jag har själv låtit andra barn sitta i mitt knä på samlingen, bett en flicka ta ut nappen för att höra det hon säger, vinkat, kramat, burit etc. Kan inte se nåt fel i det. Jag tycker att det är en sämre idé att putta bort ett barn som närmar sig.

• MIMMIMU

Det är han som tar första steget att närma sig min dotter och inte tvärtom. Vi upplever honom som lite sliskig och gan säger/ropar dotterns namn med sliskig sängkammarröst. Ingen annan förälder agerar på samma sätt.

• MIMMIMU

Personalen har reagerat på att han är väldigt fysisk vilket inte andra föräldrar är. De säger att det är hans stil.

• MIMMIMU

Har sett/hört kommentarer till andra mammor som varit tydligt att de inte uppskattar. Det här är alltså en person som tydligt sticker ut med sitt agerande.

Svar på tråden Annan förälder fysisk med dottern