• tulip79

Resa i okt med 2 barn - vill ha tips om resmål

Någon som har tips om var man kan åka i slutet på okt eller början av nov? Vi vill resa inom Europa ca en vecka, med en 2,5-åring o en 5-åring. Gärna billigt flyg från Arlanda! Alla tips tas tacksamt emot

• Svar på tråden Resa i okt med 2 barn - vill ha tips om resmål
  • nnnnnnnn

Budapest ska väl vara fint?

Bada i varma bad och mysa.

Annars är väl Island alltid trevligt?

Oktober/november och europa är ju annars en rätt vädermässigt tråkig kombination...

Hellre Dubai eller Asien!

• Famous

Jag antar att ni är ute efter sol och bad?

Vi åker nästan alltid på november lovet som är v 44. Kanarieöarna har varmt och skönt då ( runt 25-28 g) liksom Turkiet fast dit vete sjutton om man vill åka längre med allt som händer. Fuerteventura är en härlig ö. Rekommenderas om ni inte varit där.

Så jo visst finns det värme kvar i Europa då :)

• modsey

Sicilien ligger långt ner nära Tunisien faktiskt, kan fortfarande vara varmt och skönt då. Vacker natur God mat och inte så mycket turister då!

• nnnnnnnn
    Famous skrev 2016-08-23 16:49:46 följande:
    Jag antar att ni är ute efter sol och bad?
    Vi åker nästan alltid på november lovet som är v 44. Kanarieöarna har varmt och skönt då ( runt 25-28 g) liksom Turkiet fast dit vete sjutton om man vill åka längre med allt som händer. Fuerteventura är en härlig ö. Rekommenderas om ni inte varit där.
    Så jo visst finns det värme kvar i Europa då :)
    Kanarieöarna räknas geografiskt till Afrika.

• Famous
    nnnnnnnn skrev 2016-08-24 09:32:46 följande:

Kanarieöarna räknas geografiskt till Afrika.

Ja det gör det men tillhör Spanien. Tror inte nån tänker på Afrika i samband med Kanarieöarna.
  • Famous

Härligt :). Hoppas det blir en fin resa. Malta verkar jättevackert.

• Lia4
    Famous skrev 2016-08-25 08:11:50 följande:

Ja det gör det men tillhör Spanien. Tror inte nån tänker på Afrika i samband med Kanarieöarna.

Men det klart att man får se till det geografiska :D. Man kan ju inte säga att man ska till Frankrike för att man åker till en fransk koloni i Sydamerika.
  • Famous

[quote=76912180][quote-nick]Lia4 skrev 2016-08-25 12:07:09 följande:[/quote-nick]

Men det klart att man får se till det geografiska :D. Man kan ju inte säga att man ska till Frankrike för att man åker till en fransk koloni i Sydamerika.

[/

Hade ts sagt Sydeuropa hade jag tänkt geografiskt. Nu tänkte jag mer att de ville inom Europa och inte till tex Thailand, Egypten eller annat. Kanarieöarna är rätt vanligt ändå.

Men spelar ingen roll nu. Hon har redan bokat :)

Svar på tråden Resa i okt med 2 barn - vill ha tips om resmål