• Linnea84

Färgade flytningar ofta.

Hej.

Överallt läser man att det är vanligt att blöda lite eller ha färgade flytningar under de första tolv veckorna. 

Men är det någon som har haft bruna / rosa flytningar nästan dagligen fram till vecka 12 ?
    Jag var på ultra i vecka 8 och allt var fint. Nu väntar jag på nästa ultra som är om två dagar och är nu alltså i vecka 12. Och har ännu dessa småblödningar....

/ Linnea

• Svar på tråden Färgade flytningar ofta.
  • Fia 28

Inga färgade flytningar, men blödde 3 gånger tidigt i graviditeten och det var tydligen inget fel med bebisen.

• Jessicaa_85

Så svårt att säga... Jag blödde v 9 och 13 rött blod sen brunt ett par dagar, kan vara helt ofarligt mkt som kan blöda men vill du veta säkert gör ett till ul, jag kollade flera ggr för jag kunde inte slappna av. Nu är jag i v 38

• Erli

Jag har likadant. Färgade flytningar dagligen (uppehåll på någon dag varannan vecka kanske) och även 2 större blödningar mellan V5 fram tills nu. Är i v11 och tycker (peppar peppar) att det nästan är helt borta.
    Läkarna tror det kommer från tappen.
    Väntar tvillingar dessutom men de mådde fint för några dagar sedan trots dessa "blödningar".

• Linnea84

Tack för era svar!

Har läst att det är ännu vanligare med blödningar när man väntar tvillingar. Jag har bara en där inne.  

Jo kanske det är tappen bara. Om två dagar skall jag på ultra så får se om de kan se vart blödningen kommer ifrån. 

• 3hjärtan

Jag har så. Började i v7 och är i v9. Sen der började har jag haft uppehåll på 5 dagar annars varje dag. Gjorde vul och allt såg bra ut. Blöder från livmodertappen. Ska få göra cellprov så det inte är ngt sådant.

• Kasperina

I min senaste graviditet fick jag en störtblödning med klumpar i v9. Trodde givetvis att det var kört, men ul visade på ett pickande hjärta och en rund och fin fostersäck. Jag blödde som mens i 6 veckor, sen upphörde det helt på ett par dagar. I två graviditeter har jag haft färgade flytningar under v6 och 7, den ena visade sig vara ofostrig. Av fem graviditeter är det bara en där jag inte blött överhuvudtaget, och den slutade med MA

• 3hjärtan

[quote=76915567][quote-nick]Linnea84 skrev 2016-08-26 15:28:08 följande:[/quote-nick]I mitt fall betydde det Ma.[/

Beklagar. Kanske blir likadant för mig också då. Sista veckan har jag varje dag.

• Linnea84

I vecka 8 såg dom inte blödningen och den var då så sparsam att de tyckte inte de var så farligt då bebisen ändå verkade ha det bra.

Enligt storleken på dagens ultra så har den dött 9+3.

Jag har tyckt nu i ca två veckors tid att jag inte känner mig gravid. Alla symptom borta och brösten var i normal storlek. Så jag hade mina aningar..

Har du några symtom kvar?

• 3hjärtan
    Linnea84 skrev 2016-08-26 18:32:11 följande:

I vecka 8 såg dom inte blödningen och den var då så sparsam att de tyckte inte de var så farligt då bebisen ändå verkade ha det bra.

Illamående men kräks ej varje dag och Ömmabröst är mina symtom. Även svett attacker.

8+5. På vul sa dem att blödning kom från tappen

Enligt storleken på dagens ultra så har den dött 9+3.

Jag har tyckt nu i ca två veckors tid att jag inte känner mig gravid. Alla symptom borta och brösten var i normal storlek. Så jag hade mina aningar..

Har du några symtom kvar?

Svar på tråden Färgade flytningar ofta.