• siri24

orgasm under ruvning?

okej allihopa, är det någon som vet? hur är det, är det okej att få en orgasm under ruvningstiden eller är det farligt? min läkare sa " lev som vanligt " och fick ingen vidare information om just sex, så nu frågar jag istället er här, är det någon där ute som fått orgasm under ruvning men ändå +at? 

• Svar på tråden orgasm under ruvning?
  • Mrs Lilac

Det ska verkligen inte vara farligt. Kanske tillochmed är bra för ökat blodflöde i livmodern?

Jag vågade dock inte få orgasm under den tiden, för jag vet att varenda småsak kan bli ett orosmoment i efterhand.

• Pimpinellan

Det råder väldigt delade meningar om just det. Sex en vecka efter ÄP är ju uteslutet hur som helst, men just under ruvning vet nog ingen var gränsen går. Vår första klinik sa nej till all sex minst tre månader. Vår nuvarande typ en vecka. Men efter 4 m.f har vi sannerligen inte vågat ha sex alls under både ruvning och graviditet!

• siri24

tack för svar, jag har fått en orgasm under ruvtiden och har sån sjuk ångest nu, är så otroligt rädd att det ska ha förstört chanserna att lyckas!! :( jag fick den innan jag började läsa runt och insåg att vissa säger att det är dåligt, då jag gick på att läkarna inte så något utan att bara leva på som vanligt, men just nu äter dethär upp mig och jag är såå orolig att det kan ha förstört något! :( skulle vara så skönt att höra om någon gjort samma sak men ändå lyckats få det efterlängtade +et! 

• MamaSniff

Vi fick heller inga riktlinjer från vår klinik. Fick orgasmer under ruvningstiden och är nu i vecka 39. Så det behöver inte vara kört. :)

• siri24
    ååh tack snälla MamaSn­iff nu kanske jag kan sova inatt, skönt å höra att det inte är helt kört, haft sån otrolig ångest över detta idag! tusen tack för att du svarade, känns mycket skönare! :) 
  • Hejmennej

Jag har fått orgasm efter alla återföranden (6 stycken) varav jag blivit gravid två gånger.

Oroa dig inte! Det är hemskt att vänta, men det finns ju tyvärr lite man kan göra för att påverka.

• Mrs Lilac

Jag rekommenderar som sagt att du ska avstå just för att jag vet att man blir orolig för allt!

Men jag har väldigt svårt att tro att det skulle kunna ha någon negativ effekt.

Jag försökte hålla mig från sex i början av min ivf graviditet men kommer ihåg nu att jag inte riktigt lyckades., och det gick ju bra!

• siri24

tack snälla allihopa, ni är till sååå stor hjälp här inne! :) jag känner att jag får försöka släppa dethär "misstaget" jag gjorde en gång nu, men ska frånochmed nu hålla mig borta helt från såntdär, just för att inte oroa sig i onödan! ;) som man såå lätt gör i denhär ivfkarusellen! :) men tack alla snälla för svar nu känns allt verkligen mycket lättare. just att ha fått bevis att det kan leda till graviditet trots allt! ;) :) 

• Mrs Lilac

För både mig och min kompis som gjorde ivf så tog det på första försöket.

Lycka till!

Svar på tråden orgasm under ruvning?