• Muffins2017

IVF/FET i oktober!

Hej!

Någon mer som ska börja med IVF eller FET nu i höst?

Jag har ett barn sedan innan med IVF, blev gravid spontant i somras och genomgår just nu ett missfall. Förkrossad men försöker se framåt. Har gått igenom ett MA tidigare innan jag fick vårt barn. Det var också en spontan graviditet.

Nu hoppas jag på våra 2 frysta blastocyster som finns på Falun IVF klinik.

Tror det blir återföring i slutet på oktober om allt går bra.

Några som vill ansluta och följas åt?

• Svar på tråden IVF/FET i oktober!
  • Muffins2017

Och ignorera mitt absurda nick. Nytt konto och av ngn outgrundlig anledning blev den meningen mitt nick. Inte alls vad jag hade fyllt i och ganska creepy faktiskt.. Bett familjeliv att ändra :-O

• FruA78
    Barnet är förmodligen friskt skrev 2016-08-25 13:46:24 följande:

Hej!

Någon mer som ska börja med IVF eller FET nu i höst?

Jag har ett barn sedan innan med IVF, blev gravid spontant i somras och genomgår just nu ett missfall. Förkrossad men försöker se framåt. Har gått igenom ett MA tidigare innan jag fick vårt barn. Det var också en spontan graviditet.

Nu hoppas jag på våra 2 frysta blastocyster som finns på Falun IVF klinik.

Tror det blir återföring i slutet på oktober om allt går bra.

Några som vill ansluta och följas åt?

Beklagar missfallet, det är verkligen hemskt :( Har haft tre missfall i rad nu mellan vecka 8-10. Har sett hjärtat slå två av graviditeterna men har sedan slutat slå veckan efter. I maj gjorde vi fått första IVF-försök och vi lyckades på första försöket, men missfall. Vi har 5 blastocyster i frysen och ska göra vårt första FET nu i slutet av september. Hoppas verkligen att vi ska lyckas snart.
  • Muffins2017

Beklagar också, det är verkligen tärande.

Vart går du och gör IVF? Får du någon förebyggande behandling mot missfall? Har ni gjort någon utredning?

Jag tänkte ta blodprover för att kolla hormoner, kromosomrubbningar osv samt hoppas på att få intralipiddropp, prednisolon, trombyl eller dylikt nästa gång.

• FruA78

Ja vi har precis gjort en missfallsutredning, där de inte hittade några fel alls. Så vi är oförklarligt barnlösa och fått oförklarliga upprepade missfall. Vi går på IVF-kliniken Sthlm. Vart går ni? Läkaren där tror inte alls på att det kan bero på immunförsvaret utan att det är kromosomfel och att nästa gång ska det gå bra. Vi tjatade till oss Fragmin (blodförtunnande sprutor) samt progresteron. Ska även vid nästa graviditet få gå på ultraljud varannan vecka till min privata gyn. Väljer att tror att det ska gå vägen nästa gång. Annars får vi göra upp en annan plan. Men om vi inte fått nåt alls så hade vi byt klink. Vår har 5 embryon i frysen och två försök kvar via landstinget.

• Muffins2017

Körde ni på fragmin den här gången? Eller blir det nästa?

Tydligen kan man göra kromosomanalys på embryot. Ska höra med läkaren om dom kan göra det då jag ska bli inskriven och få cytotec på måndag :-/

Håller tummarna för dina blastocyster, skönt att ha 5 st!

• FruA78
    Barnet är förmodligen friskt skrev 2016-08-25 17:42:09 följande:

Körde ni på fragmin den här gången? Eller blir det nästa?

Tydligen kan man göra kromosomanalys på embryot. Ska höra med läkaren om dom kan göra det då jag ska bli inskriven och få cytotec på måndag :-/

Håller tummarna för dina blastocyster, skönt att ha 5 st!

Nej de tidigare graviditeterna har vi inte haft någon stödmedicin alls, förutom progresteron som jag slutade vid plus. Nästa graviditet kör vi till vecka 12. Men idag känner jag oro för tänk om det inte tar sig igen. Mellan grav. 2-3 så tog det 1,5 år och med hjälp av IVF. Vi gjorde dessutom 3 inseminationer med hormonbehandling under den tiden men ingen graviditet, förutom en kemisk graviditet på sista försöket.

Hoppas att de kan ta test på embryot. Hoppas att det går bra för dig på måndag. Kram
  • Muffins2017

Men nu gör ni ju IVF och blev dessutom gravida på första försöket! Lär nog inte ta så lång tid igen även om IVF och frysförsök är meckigt.

Dessutom så får du ju prova fragminet nu, kan ju vara det som löser era problem med missfall. Hoppas det är er tur nu.

• FruA78
    Muffins2017 skrev 2016-08-25 19:02:54 följande:

Men nu gör ni ju IVF och blev dessutom gravida på första försöket! Lär nog inte ta så lång tid igen även om IVF och frysförsök är meckigt.

Dessutom så får du ju prova fragminet nu, kan ju vara det som löser era problem med missfall. Hoppas det är er tur nu.

Tack så mycket för stödet. Känns bättre idag. Hoppas att vi ska lyckas nästa gång båda två.

Vart någonstans går ni?
  • Muffins2017

Säger det inte bara för att peppa utan det känns verkligen som ni har mycket bättre förutsättningar nu!

Jag går via hemortsläkare i Falun.

Kan rekommendera dom om du mot förmodan inte blir gravid på dom blastocysterna du har. Dom är öppna för lite experimentell missfalls behandling.

Svar på tråden IVF/FET i oktober!