• Misspreggo

Tidigt ultraljud, vart?

Hej, jag är gravid i v 6 och skulle vilja veta VART någonstans i sthlm man kan kolla tidigt ultraljud? Jag hittar bara sidor där man kan göra från vecka 9-10 och jag kan inte vänta så länge. Vill se om mitt barns hjärta slår.

• Svar på tråden Tidigt ultraljud, vart?
  • Eloons

Vasamamma, på deras sida står det att du måste gått 6 fulla graviditetsveckor :)

• Fia 28

Du behöver nog vänta tills du är i v 7, alltså 6+ innan du gör ultra. Annaras kommer inget hjärta synas.

• Anonym (Ul)

Råd är att vänta till minst v7, många gör de för tidigt och blir rädda för stt man inte ser något tickande hjärta .

Sambons syster gjorde tidigt och då var de tomt, men 2 v senare så kunde man se en filur där i magen och idag e de en frisk pöjk :)

• Topcom

Varför inte avvakta till v 8 alla fall? Hjärtat börjar slå först runt 6-7 så det känns rätt bortkastat om du springer och gör ul nu.

• Flisan79

Ultragyn i Odenplan. De vill dock att du ska vara i v 7 eftersom att risken annars är att man inte ser ett hjärta trots att det finns där.

• Inelg

Ultraljusbarnmorakorna i liljeholmen om du bor i Stockholm. Kostar dock 900kr typ.

Svar på tråden Tidigt ultraljud, vart?