Skaffa kanin fast kanske allergisk?
Jag har under en tid misstänkt att jag har pälsdjursallergi.
Första gången var för tre år sedan när jag hälsade på vänner utomlands som hade en hund. Jag trodde att jag blev förkyld, men när vi åkte från huset för att utforska landet lite, så försvann det. Har också för mig att när vi kom tillbaka nåt dygn innan vi skulle hem så kom förkylningen igen.
Sedan var jag på gratislektion i ridning en vinter, och då började jag få lite symtom.
Och en gång var jag på ett kattstall och när vi gick därifrån började näsan och ögonen klia.
Jag kanske är lite... paranoid (kommer inte på det rätta ordet) för att jag har ganska stark pollenallergi och så blir man ju förkyld med jämna mellanrum (mest under vinterhalvåret).
Jag har haft mindre kontakt med pälsdjur efter de här "händelserna" utan problem.
Det är så att min lillebror ska få en kanin av sin kompis, och jag vet själv hur gärna jag ville ha ett husdjur när jag var yngre så jag vill liksom inte förstöra det för honom. Vi har en balkong som buren kan stå på.
Ringde vårdcentralen i våras för att kolla om jag verkligen är allergisk, men tydligen gör de bara såna tester under höst- och vinterhalvåret för att inte förväxla med pollen. Så det måste jag vänta ett tag till med.
Någon som har erfarenhet eller tips??