• Emmis84

PCOS IVF start september

Hej!

Någon mer än jag med PCOS som ska starta/ eller har startat IVF nu i september?

Vi kan följas åt och stötta varandra ????

• Svar på tråden PCOS IVF start september
  • jagkan

hej, jag har pcos och håller just nu på med mitt första IVF försök. Hur långt in i behandlingen har du kommit?

• Emmis84
    jagkan skrev 2016-09-26 12:48:14 följande:

hej, jag har pcos och håller just nu på med mitt första IVF försök. Hur långt in i behandlingen har du kommit?

Jag har gått igenom hela behandlingen. Jag är på ruvardag 10 men jag tror tyvärr inte det går hela vägen. Har redan börjat planera inför IVF2 ..

Hur långt är du i behandlingen? Fick du långa eller korta protokollet? Vilken klinik går du på?
  • jagkan

ja du, jag kan ju säga att jag väntar på nästa omgång. De bestämde sig för att avbryta denna omgång.

Jag går på karolinska universitets sjukhus, vart går du själv?

• mickaa

Hej alla. Jag ska ej göra ivf i september men i november. Hoppas de e ok ändå? Hittade ingen tråd för november.;(

• Newbie84

Hej,

Jag har tagit min 2 kur pergotime.

Nu har jag vart på VUL dag 11 i cykeln och min äggblåsa var bara 11 mm så det är för litet. De vågar inte stimulera mer med ökad dos eller annat då jag har 22 ägg enligt något blodprov. Så rekommendationen vi fick är ivf. Nästa mens ska båda ta lite prover och sen skickas en remiss till Falun då kötiden i Sthlm är lång. Dock ska vi ligga nu i tio dagar tyckte gyn.

Är väldigt oinsatt i vad ivf är och hur det fungerar, någon som vill dela med sig? Måste man vara ledig och borta mkt från jobbet osv?

Vi har ett barn sedan tidigare som var oplanerat så detta var ju lite oväntat. Undrar då varför vi behöver en remiss dåjag antar att det kostar pengar då vi redan har ett barn. Någon som vet vad det kostar? Tänker att vi då lika gärna kan gå privat?

Svar på tråden PCOS IVF start september