• hoppetossa86

Berätta att man är gravid! TIPS

Hej, Vi ska berätta för närstående att vi är gravida, jag behöver tips på roligt sätt.
    Jag är i v 7 :) HIhih alla tips mottages!

• Svar på tråden Berätta att man är gravid! TIPS
  • Mimmsan01

När min kusin berättade om sin graviditet så köpte hon ett kort (då var det jul, så ett godjul-kort) sen tejpade de fast en napp i kortet och skrev: godjul mormor och morfar, vi ses om 6 månader.

Så något i den stilen kanske? :) tyckte det var gulligt!

• Hannama88

Jag tog kort på positiva testet och placerade telefonen med bilden öppen framför mor min när vi satt och fikade.

• fjanten

Första barnet berättade vi till de närmsta i vecka 13. Över telefon (hans familj bor på andra sidan jorden och min ca 120 mil härifrån).

Andra barnet (jag är gravid nu) skickade vi bild från gravidappen och skrev att xxx skulle bli storebror.

Hur kan din man vara gravid!? Skämt åsido Tycker det är lustigt när par säger att "de" är gravida

• Anonym (anna)

Bara säg att ni ska ha barn! Det gjorde vi. Och ni är inte gravida...

• Anonym (Hmm)
    Anonym (anna) skrev 2016-09-02 17:08:59 följande:

Bara säg att ni ska ha barn! Det gjorde vi. Och ni är inte gravida...

Ingen fredagsfeeling idag eller? 

----------------------------------------
    Vi överraskade min svärmor rätt ordentligt. Berättade på hennes födelsedag för det föll sig väl. Vi hade köpt ett presentkort på ett spa som vi klistrat på ett fint papper och skrev "passa på att koppla av nu för du kommer att ha lite att göra nästa år". Sedan bad vi henne vända på pappret, där hade vi en bild på mitt gravtest, fast vi hade tejpat för med en papperslapp så att det blev som en "lucka"  som hon fick öppna. Hon blev helt sjukt chockad och glad Skrattande Vi lyckades även fånga det på film vilket känns helt ovärderligt roligt!

Annars tyckte jag det var roligt men nån jag hörde om som bad sin mamma att kolla på ett eksem hon fått på magen, och när hon drog upp tröjan stod det "hej mormor!" 
  • MarieMMorgan

Vänner till mig berättade på Facebook (alltså inte för enbart ?närstående? utan hela bekantskapskretsen) genom att lägga upp en bild av omslaget på ?Vi föräldrar?, som de hade fått en prenumeration på av den blivande farmodern.

• Pojkmamma86

Tredje graviditet berättade vi när vi gifte oss genom ett telegram från bebisen i magen. Med den andra två har vi bara berättat det när vi varit på besök.

• Anonym (A)

Vi gav mor och farföräldrar varsin flaska champagne. Vi hade gjort en egen etikett och satt fast där det stod Mormor och morfar firardricka. Lagras till och sen bf datumet. Det tog ett tag innan de fattade men det var superkul att se reaktionerna.

• Anonym (anna)
    Anonym (Hmm) skrev 2016-09-02 18:21:27 följande:
    Ingen fredagsfeeling idag eller? 

----------------------------------------
    Vi överraskade min svärmor rätt ordentligt. Berättade på hennes födelsedag för det föll sig väl. Vi hade köpt ett presentkort på ett spa som vi klistrat på ett fint papper och skrev "passa på att koppla av nu för du kommer att ha lite att göra nästa år". Sedan bad vi henne vända på pappret, där hade vi en bild på mitt gravtest, fast vi hade tejpat för med en papperslapp så att det blev som en "lucka"  som hon fick öppna. Hon blev helt sjukt chockad och glad Skrattande Vi lyckades även fånga det på film vilket känns helt ovärderligt roligt!

Annars tyckte jag det var roligt men nån jag hörde om som bad sin mamma att kolla på ett eksem hon fått på magen, och när hon drog upp tröjan stod det "hej mormor!" 
    Tja, jag har bara inte förstått varför man säger "vi är gravida" när det är tjejen som är det. Jag berättade också tidigt, men mer med ett "vi hoppas att allt går bra", än att bara ta för givet att det blir barn. Jag jobbar på en gynavdelning, så jag vet att massor kan hända längs vägen även efter v 12.
Svar på tråden Berätta att man är gravid! TIPS