Berätta att man är gravid! TIPS
Hej, Vi ska berätta för närstående att vi är gravida, jag behöver tips på roligt sätt.
Jag är i v 7 :) HIhih alla tips mottages!
Hej, Vi ska berätta för närstående att vi är gravida, jag behöver tips på roligt sätt.
Jag är i v 7 :) HIhih alla tips mottages!
När min kusin berättade om sin graviditet så köpte hon ett kort (då var det jul, så ett godjul-kort) sen tejpade de fast en napp i kortet och skrev: godjul mormor och morfar, vi ses om 6 månader.
Så något i den stilen kanske? :) tyckte det var gulligt!
Jag tog kort på positiva testet och placerade telefonen med bilden öppen framför mor min när vi satt och fikade.
Första barnet berättade vi till de närmsta i vecka 13. Över telefon (hans familj bor på andra sidan jorden och min ca 120 mil härifrån).
Andra barnet (jag är gravid nu) skickade vi bild från gravidappen och skrev att xxx skulle bli storebror.
Hur kan din man vara gravid!? Skämt åsido Tycker det är lustigt när par säger att "de" är gravida
Bara säg att ni ska ha barn! Det gjorde vi. Och ni är inte gravida...
Bara säg att ni ska ha barn! Det gjorde vi. Och ni är inte gravida...
Vänner till mig berättade på Facebook (alltså inte för enbart ?närstående? utan hela bekantskapskretsen) genom att lägga upp en bild av omslaget på ?Vi föräldrar?, som de hade fått en prenumeration på av den blivande farmodern.
Tredje graviditet berättade vi när vi gifte oss genom ett telegram från bebisen i magen. Med den andra två har vi bara berättat det när vi varit på besök.
Vi gav mor och farföräldrar varsin flaska champagne. Vi hade gjort en egen etikett och satt fast där det stod Mormor och morfar firardricka. Lagras till och sen bf datumet. Det tog ett tag innan de fattade men det var superkul att se reaktionerna.