• mersi89

hjälp ja går in i väggen

Hej!

Jag har en dotter på två år och 9 månader och tvillingar på 9 månader. ja ni förstår nog att vi har VÄLDIGT fullt upp. min man hjälper mig extremt mycket men nu e vi nog båda helt slut.. inte nog med att vi har de jobbigt med tvillingarna med tänder sömnlösa nätter etc sånt som småbarnstden innehåller så är vår stora tjej HOPPLÖS hon gråter KONSTANT hon gnäller om ALLT nu menar jag ALLT ja orkari nte mer. ja mår frukstansvärt dåligt och de tar på oss alla att hon e sååååååååååååååååååååååååååååå jobbig.. det är extremt hon gråter för en sån grej som tandborstning till att klä på sig till att inte få en viss napp / mat ja allt de vanliga. vad är det för fel?

• Svar på tråden hjälp ja går in i väggen
  • Lilla Gs mamma

Det låter som det vanliga treårstrotset, men i din situation blir det övermäktigt. Har ni folk runtomkring som kan avlasta? Går tösen på förskola?

• mersi89

Är de verkligen det för ibland känner jag mig som världens sämsta förälder och mitt tålamod e ju brutalt litet för ja e så trött lwdsen utmattad o bara helt slut. Idag när ja mata twinsen vid 12.00 hade ja redan fått två blodsocker fall så där vid linch börja ja se svart o känna stickningar i huvudet. Ja har konstant ont i magen.. Min mans mamma ska bo hos nu i en månad sommtur är ja vet att de blir bra en stund men sen är de samma sak igen. Vi har inngen hjälp här hemma annars. En två timmar max ibland av min mamma. Tjejen går på föris nu men dom timmarna hon e hemma från 15-20 OM HON SOMNAR I TID e extremt jobbiga????????

Lilla Gs mamma skrev 2016-09-03 20:33:30 följande:

Det låter som det vanliga treårstrotset, men i din situation blir det övermäktigt. Har ni folk runtomkring som kan avlasta? Går tösen på förskola?

• Milleman

DU är INTE en dålig förälder! Du är en trött förälder som inte orkar mer. Få tips från BVC, be om hjälp med det ni behöver (städ? handling?) och sätt er ner och skapa rutiner som ska gälla varje dag. Allt från i vilken ordning allt ska göras på morgon till hur nattning ska se ut. Gör bildkort och använd till 2-åringen. Låt henne välja mellan två tröjor, två nappar etc.
    I denna situation måste du välja dina strider. Det blir bättre!!

• mersi89
    Milleman skrev 2016-09-03 22:38:18 följande:

DU är INTE en dålig förälder! Du är en trött förälder som inte orkar mer. Få tips från BVC, be om hjälp med det ni behöver (städ? handling?) och sätt er ner och skapa rutiner som ska gälla varje dag. Allt från i vilken ordning allt ska göras på morgon till hur nattning ska se ut. Gör bildkort och använd till 2-åringen. Låt henne välja mellan två tröjor, två nappar etc.

I denna situation måste du välja dina strider. Det blir bättre!!

Tack för tipset om bilderna de ska ja prova.. :) tack för alla tips o pepp ???? Ja hoppas de blir enklare snart för ja vet inte hjr mkt ja orkar. Ja vill intr va en arg trött ledseb mamma..
  • lövet2

Hon har kommit i trotsåldern helt enkelt. Då brukar de antingen få en massa utbrott eller så blir de jättegnälliga. Tänk på att ju mer du höjer rösten, desto mer höjer hon rösten. Om du blir arg blir hon argare - eller gnälligare. Försök behålla lugnet och tänk på att trotsåldern är hemskt jobbig även för barnet!

• Paola1215

Allt du beskriver låter väldigt normalt för en tjej i den där ålder, men kanske maximeras på grund av hon har två små syskon som också kräver uppmärksamhet plus att ni är så trötta att ni bara inte orkar. Ja, en dålig kombo kan man säga. Men det går över när de blir lite äldre. Hon är ändå så liten än. Du är inte en dålig förälder, du gör så gott du kan. Se till att få all den avlastning ni kan få, lite egen tid att kunna vila hjärnan från barnen och ladda batterierna, som någon skrev ovan låt henne välja bland två olika saker, kanske prova att hon blir mera delaktig i de dagliga hemmasysslor, bra rutiner, återigen, avlastning om möjligt. Vet inte hur ekonomin ser ut för er men kanske skaffa hjälp i form av en nanny eller liknande under den här jobbiga tiden? Inte så vanligt i Sverige men det kan vara av stor hjälp om man skulle ha råd med det... Hoppas det blir bättre snart! Prata med bvc kan också vara av hjälp kanske...

• Fru Ve

Kan ni försöka hitta någon barnvakt som kan hjälpa till med stora tjejen ett par timmar efter föris ett par dagar per vecka? Kanske en ung tjej som vill tjäna en slant? Och ta med henne ut till parken och leka eller dylikt? Det låter väldigt tufft så jag förstår att du är trött! Din dotter är antagligen helt normal men det blir för mycket med en i trotsåldern och sen tvillingar som är små....

Svar på tråden hjälp ja går in i väggen