Hej, svag eller stark sträcka är gravid oavsett. För att ens visa en sträcka måste de finnas gravid hormon i kroppen så det spelar igen roll hur stark eller svag den är. Sen så händer det många gånger att man blir gravid, och sen får mens vilket iallafall är en väldigt tidig missfall, men med de här testerna som finns nuförtiden som är så känsliga kan man ta redo på att man var "gravid" väldigt tidigt. Jag skulle nog vänta om det var du och se vad som händer. Det kanske inte hjälper men när man får "missfall" så här tidigt är bara för det bästa kanske ägget saknade embrión eller liknande, vänta och se om du får mera mens och sen prova ny test om en vecka eller så, gravid hormonerna kan ta en tid att försvinna och därför ändå visa positiv ett tag efter mens/missfall. Sen så skulle jag ta testet tidigt på morgonen med första urinen varje gång för det kan se svag ut mitt på dagen om man inte samlade på ordentligt med urin.. Å andra sidan kan man blöda lite fast man är gravid och allt går bra, det händer också så..