• uska81

Testa plus en vecka före BIM

Jag hade senaste mensen 18/8. Brukar ha en cykel på 28 dagar. Testade svagt plus i torsdags på dagurin. Exakt då 3 veckor från senaste mensens första dag. Testa så tidigt för att jag kände massa symtom. Kan man verkligen plussa så tidigt? Jag tror verkligen inte jag var gravid redan förra månaden då jag fick normal mens och sen kände av ÄL denna månad och hade ÄL flytningar. Jag har gjort typ 6 tester sen i torsdags och dom har blivit starkare och starkare. Nån annan som plussat så tidigt?

• Svar på tråden Testa plus en vecka före BIM
  • Wasserdroppen

plussar man så är man väl gravid? Går det ens att få ett falskt positivt med gravtest? Grattis föresten!

• uska81

Tack. Jo jag är ju gravid men bara undra om det gick så jag inte är längre gången...

• Carambolan

Även om du har en normallång menscykel på 28 dagar så kan du ha en lutealfas som gör att din ägglossning är tidigare i cykeln än normalt.

• Cyanea

Man kan absolut plussa tidigt. Som någon skrev kan man ju göra det om man har en lång lutealfas. Ibland ägglossar man tidigare än man brukar, det är bl.a. därför det inte är säkert att ha oskyddat sex under mens. Det enda som spelar roll är hur många dagar efter ägglossning man är. Du är troligtvis inte i v. 3, då är det för tidigt att plussa, utan någon eller några veckor längre gången, framförallt med tanke på att du plussade med dagurin. 

Grattis och lycka till :)

Svar på tråden Testa plus en vecka före BIM