• Mimmsan01

BF maj-juni 2017 Göteborg

Tänkte det kunde vara kul med en grupp där kvinnor från Göteborgsområdet, som ska ha barn mellan maj och juni 2017 samlas! Oavsett ålder eller hur många barn man har sen tidigare! Så här kan tankar och funderinga rullas fritt! Kanske kan vi starta en grupp på Fb senare där vi kan följa varandra under graviditeternas gång och efteråt!

Hoppas det blir några stycken som vill va med! :)

Skriv gärna lite om er själva!

Vårt barn är beräknat till 3 juni. Jag är 24 och min fästman är 30.

• Svar på tråden BF maj-juni 2017 Göteborg
  • Gaby87

Hej

Jag följer gärna denna tråden.

Jag plusade för 1 vecka sedan. Ska till Bm om 3 veckor så får se vad hon säger då.

Detta blir vårat andra barn. Då vi har en liten kille på 5,5 år

• Mimmsan01

Hej!

Va roligt! Grattis! Hoppas det droppar på lite fler allt eftersom :) jag plussade i förra veckan och skall ringa mvc idag för inskrivning. Det blir vårt första!

Mår du bra än så länge? Märkt av några symptom?

Gaby87 skrev 2016-09-26 00:19:06 följande:

Hej

Jag följer gärna denna tråden.

Jag plusade för 1 vecka sedan. Ska till Bm om 3 veckor så får se vad hon säger då.

Detta blir vårat andra barn. Då vi har en liten kille på 5,5 år

• Gaby87

vi kan alltid hoppas :) 
    O vad spännande för er med första barnen! :)

Nja har haft det lite tufft. har mått riktigt illa och har svårt att känna doften av mat.
    Hur går det för dig? mår du bra och så.

Mimmsan01 skrev 2016-09-26 07:59:21 följande:

Hej!

Va roligt! Grattis! Hoppas det droppar på lite fler allt eftersom :) jag plussade i förra veckan och skall ringa mvc idag för inskrivning. Det blir vårt första!

Mår du bra än så länge? Märkt av några symptom?

• Mimmsan01

Ja det är så spännande!

Ajdå, låter inge kul alls. De sägs att tidigt illamående kan va tecken på en tjej :D

Jag har mest värk i magen, nästa hela tiden. Sen har jag fått mycket sämre aprit. Men inget illamående eller onda bröst ännu. Man kan alltid hoppas att få slippa det!

Har du tidigare gjort kub test eller planerar för att göra det denna gång?

Gaby87 skrev 2016-09-26 09:21:36 följande:

vi kan alltid hoppas :) 

O vad spännande för er med första barnen! :)

Nja har haft det lite tufft. har mått riktigt illa och har svårt att känna doften av mat.

Hur går det för dig? mår du bra och så.

• FrökenPT

Hej, 30 år och första barnet :)

Bf enligt appen 1 juni.

Hörde av mig till barnmorskegruppen.se och har tid bokad i oktober.

Vilken mvc går ni till?

Har ni berättat för någon?

Jag är jätteglad, men vågar inte riktigt vara glad fullt ut.. Rädd för missfall :(

• Mimmsan01

Grattis grattis!

Va roligt!

Ja jag har också tid nästa fredag för inskrivning. Skall då boka upp för kubtest också tänkte jag Krokslätt kommer jag börja gå till! Har hört att barnmorskegruppen ska vara bra!

Vi är också superglada, men såklart lite orolig också innan man passagerat första veckorna... men vi hoppas att allt ska gå bra!

FrökenPT skrev 2016-09-26 14:05:03 följande:

Bf enligt appen 1 juni.

Vilken mvc går ni till?

Jag är jätteglad, men vågar inte riktigt vara glad fullt ut.. Rädd för missfall :(

• Gaby87

Grattis vad roligt! :)

jag kommer också gå på krokslätt. det är närmast för mig.

Vi har valt att inte berätta för någon ännu. Dels för man inte är riktigt säker ännu, men sedan för att vi inte riktigt förstått det. :)

Vi talar om ett Kub test men inte säkra ännu om vi skall göra det eller inte. När vi väntade sonen så avråde våran BM oss om att göra det. Så vi får se vad de säger denna gången. 

FrökenPT skrev 2016-09-26 14:05:03 följande:

Bf enligt appen 1 juni.

Vilken mvc går ni till?

• Mimmsan01

Ja samma här! Har en tid med Maria :)

Vi har inte heller berättat! Vi kommer vänta tills det känns lite mer säkert.

Jasså? Hur kommer det sig att de avrådde er?

Gaby87 skrev 2016-09-26 15:29:42 följande:

Grattis vad roligt! :)

jag kommer också gå på krokslätt. det är närmast för mig.

Vi har valt att inte berätta för någon ännu. Dels för man inte är riktigt säker ännu, men sedan för att vi inte riktigt förstått det. :)

Vi talar om ett Kub test men inte säkra ännu om vi skall göra det eller inte. När vi väntade sonen så avråde våran BM oss om att göra det. Så vi får se vad de säger denna gången. 

• Gaby87

Bor du i Mölndal eller i Göteborg? Jag har tid hos Inga-lena. 

precis. känns lite dumt att gå ut med det och så kanske något händer de närmaste veckorna så blir man väldigt besviken. 

Hon avråde oss dels för att vi var unga och sedan för att endast är en riskanalys så det är inget slutligt besked. Därav valde vi att inte göra det. 

Dock funderar vi på det nu då jag är 29 och sambon är 32. 

Mimmsan01 skrev 2016-09-26 15:55:50 följande:

Ja samma här! Har en tid med Maria :)

Vi har inte heller berättat! Vi kommer vänta tills det känns lite mer säkert.

Jasså? Hur kommer det sig att de avrådde er?

• Mimmsan01

Vi bor i Mölndal :) ni då?

Ja exakt... och behöver då förklara för alla vad som hänt. Känns skönare att berätta när det är lite mer säkert iaf.

Jaha, jag förstår! Får se vad bm säger nästa vecka. Lite segt då vi åker till Thailand i tre veckor när jag planeras att vara i v 18, så får vänta ytterligare tre veckor för rutinultraljudet ... hade vart kul att få veta könet innan av ren nyfikenhet

Gaby87 skrev 2016-09-26 16:45:53 följande:

Bor du i Mölndal eller i Göteborg? Jag har tid hos Inga-lena. 

precis. känns lite dumt att gå ut med det och så kanske något händer de närmaste veckorna så blir man väldigt besviken. 

Hon avråde oss dels för att vi var unga och sedan för att endast är en riskanalys så det är inget slutligt besked. Därav valde vi att inte göra det. 

Dock funderar vi på det nu då jag är 29 och sambon är 32. 

Svar på tråden BF maj-juni 2017 Göteborg