• Misspreggo

Vanligt att må såhär?

Hej, jag är snart inne på elfte veckan, jag har under min graviditet mått dåligt till och från. Igår spydde jag för första gången, två gånger. Jag mår aldrig illa på morgnarna utan mest på dagen och kvällen. Nu mår jag illa hela tiden, verkligen hela tiden! Sedan igår eftermiddag fick jag lock i öronen och tryck i huvudet, jag vart febrig och täppt i näsan. En aning torr i halsen var jag också.

Är det vanligt att må såhär?

Hur slutar jag att må illa så ofta? Mår illa typ 11 gånger om dagen...

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Vanligt att må såhär?
  • LakritsMatte

Låter helt normalt :) man är ju dessutom infektionskänsligare som gravid, jag hade flera dunderförkylningar och var konstant täppt och ofta lock för öronen (slemhinnorna blir tjockare under grav).

Mot illamåendet kan jag tipsa om åksjukearmband och Postafen, köp på apotea.se så blir det lite billigare. Om det inte hjälper så prata med MVC och be att få Lergigan Comp utskrivet, brukar funka när inget annat hjälper :) skönt att du bara mår illa i intervaller och inte kräks så mycket, det kunde vara hundra resor värre! Jag mådde konstant illa hela första trimestern och kräktes typ en gång om dan om jag inte tog postafen!

• jjeessiicahh

Det ända som hjälpte mig med mitt illamående var att småäta hela tiden. Köpte nötter som jag knaprade på. Sedan tyckte jag att seaband funkade för mig.

• Jag är bara jag

Normalt tyvärr. Mådde illa till v.25. Täppt i näsan och näsblod än i v.32. Migrän varje dag mellan v.9 och 25. Tog Lergigan Comp när jag skulle ut bland folk och var tvungen orka. plus migränpiller också. Ät lite och ofta,drick inte vanligt vatten= rena döden.

• SaraVandelay
    Jag är bara jag skrev 2016-10-01 15:10:54 följande:

Normalt tyvärr. Mådde illa till v.25. Täppt i näsan och näsblod än i v.32. Migrän varje dag mellan v.9 och 25. Tog Lergigan Comp när jag skulle ut bland folk och var tvungen orka. plus migränpiller också. Ät lite och ofta,drick inte vanligt vatten= rena döden.

Åh, skönt att höra nån som har det som jag. Jag kan heller inte dricka vatten. Tar jag någora klunkar så blir jag jätteillamående och spyr för det mesta nära inpå det. Men vad tusan ska man dricka då? Jag är i vecka 14 nu. 
  • Jag är bara jag
    SaraVandelay skrev 2016-10-03 14:15:25 följande:
    Åh, skönt att höra nån som har det som jag. Jag kan heller inte dricka vatten. Tar jag någora klunkar så blir jag jätteillamående och spyr för det mesta nära inpå det. Men vad tusan ska man dricka då? Jag är i vecka 14 nu. 
    Jag drack utspädd saft, mjölk och från v.20 juice- p.g.a järnpillren. Kan dricka vatten obehindrat nu så det är skönt att nåt lagt sig för det har ju tillkommit andra besvär. Kan t.o.m borsta tänderna utan att hulka ihjäl mig! Skrattande Hoppas det blir bättre för dig med!
  • SaraVandelay
    Jag är bara jag skrev 2016-10-03 18:49:58 följande:
    Jag drack utspädd saft, mjölk och från v.20 juice- p.g.a järnpillren. Kan dricka vatten obehindrat nu så det är skönt att nåt lagt sig för det har ju tillkommit andra besvär. Kan t.o.m borsta tänderna utan att hulka ihjäl mig! Skrattande Hoppas det blir bättre för dig med!
    Tack för tipset. Ska försöka med saft. Har också väldigt svårt att borsta tänderna. 
Svar på tråden Vanligt att må såhär?