• GreenSpirit

Såg bara fostersäck vecka 4 eller 6??

Hej kära medlemmar;)

Jag behöver era råd och gärna positiva erfarenheter, det uppskattas.

Vill gärna få en positiv inställning till det hela.

I somras fick vi ett missfall på vecka 7+0.

Nu är jag tacksam att det var ett gandka smärtfritt missfall rent fysiskt och jag slutade blöda inom 7-10 dagar.

Var på VUL exakt två veckor efter och allt var ute, dock såg det ett myom. Ett ganska stort som de skall hålla koll på.

De informerade också om att risken för missfall ökar, men oftast om man har fler mindre myom än om man har ett stort. Det har jag förlikat mig med och accepterat, man kan ju ändå inget göra om man får ett missfall även om det är tufft och ledsamt.

Men gyn sa att vi kunde försöka direkt vilket vi började med.

Vi hade faktiskt legat med varandra innan och jag tror att jag hade ägglossning dagen innan undersökningen, men helt säker kan man ju inte vara.

Missfallet var 16 augusti och vi har haft sex i princip varje dag efter den 21 augusti.

Vi blev i allafall gravida direkt utan att jag fick någon mens.

Så skall man gå enligt första dagen på missfallet så ska jag gå in i vecka 8 i morgon.

Men jag tror snarare att ägget kanske fäste 1 september, eller att jag blev befruktad då.

Den 11 september tänkte jag att mensen borde komma ( hade inte tagit något test) men det kom kanske en femkrona brun flytning och kanske som en enkrona dagen efter. Sen inget mer.

Den 13 september tog jag ett Clearblue och det blev jättestarkt direkt! Inte alls som vid förra graviditeten då det var svagt.

Jag har bara fått mer och mer symptom och mina bröst håller på att explodera. ;)

Två dager senare hade vi ganska vilt sex och det kändes som att min kille råkade riva lite med fingrarna och när jag kissade kom kanske 2-3 droppar blod.

Jag blev lite rädd men det kom inget mer och det var inte alls som vid missfallet så det kändes ändå bra.

Vi avstod sex i slidan i 8 dagar.

Gravidsymptomen fortsätter:

Molnande i livmodern, stickningar, svullna och extremt ömma bröst som blivit mer ömma.

Och senaste veckan lite illamående på nätterna.

Den 21/9 stack det som fan på vänster sida och min kompis skrämde mig och sa att det kanske vsr utomhavandeskap så åkte till gynakuten.

De tog graviditetstest som visade positivt, även Hcgvärdet var bra.

Dock sa gyn att de inte riktigt kan räkna mig som gravid från den 16:e eftersom de tär omöjligt att säga när jag hade ägglossning.

Skulle jag vara i vecka 6 då så skulle fostersäcken/hinnan vara i ett stadie av fyra veckors befruktning.

Jag blev så förvirrad för jag trodde att 6 veckors graviditet (även om de två första veckorna är "obefruktade" ändå är 6 veckor).

Upp i gynstolen och han säger:

" Ja här der vi en fin fostersäck, motsvarande fyra veckors befruktning" " Det är förtidigt att se något foster men jag kan säga till 98% att allt är som det skall."

Men borde han inte sagt att den motsvarar en sex veckors befruktning? Förvirrad? För är manni vecka 6 är ju graviditeten egentligen 4 veckor gången?

Sjukt förvirrad.

Men kände mig ändå lugn.

Dock har jag slutat räkna veckor för jag fattar ingenting!

På fredag ska jag till gyn igen, då har det gått två veckor nästan.

Men få läser man ju om ofrostiga graviditeter här på forumet!

Så nu är jag skitnervös att det ska eka tomt där inne!

Håll gärna tummarna och bjud på era erfarenheter så blir jag glad.:)

• Svar på tråden Såg bara fostersäck vecka 4 eller 6??
  • Jag är bara jag

4 veckor sen befruktning blir v.6-7. Äl är ju 2+0. V.6 är för tidigt att se ordentligt så inget att vara orolig för. Lycka till!

• Jag är bara jag

Ska väl tillägga att v.4 ser man absolut inget mer än en förtjockad slemhinna och det är dessutom ovanligt ett testa plus så tidigt.

• GreenSpirit
    Jag är bara jag skrev 2016-10-03 18:41:51 följande:

4 veckor sen befruktning blir v.6-7. Äl är ju 2+0. V.6 är för tidigt att se ordentligt så inget att vara orolig för. Lycka till!

Åh jag hoppas du har rätt! Tack så hemskt mkt för att fu tog dig tid att svara, det betyder mkt i en stund som denna:)
Svar på tråden Såg bara fostersäck vecka 4 eller 6??