• sigge1235

HCG-nivå, någon med koll?

Jag är enligt mina beräkningar i 6+2 idag, igår 6+1 gjorde jag VUL pga blödningar och lätt smärta i mage och ländrygg. Läkaren såg ingenting på VUL förutom en tjockare slemhinna vilket denne sa var normalt såhär tidigt.

Idag hade jag fått provsvar på mitt hcg och det var bara 190. Är inte det jättelågt för att vara mer än 6 veckor gången? Kan jag ha haft en jättetidig MA som inte blödit ut?

Gravidtesten ger dock väldigt starkt utslag, även relativt nykissad.

• Svar på tråden HCG-nivå, någon med koll?
  • Jag är bara jag

Ja, tyvärr är det väldigt lågt. Haft ca 2000 resp. 361 v.4+5. Men man kastar inte in handduken förrän man vet till 100%. Gravtest visar så länge fostret inte kommit ut och kan visa länge efteråt också tyvärr.

• Mascaraklumpar

Om det är normalt eller inte går inte att säga förrän man tagit ett till hcg och sett om det ökar som det ska. Det kan vara ett missfall på gång, men det kan även vara så att du inte är lika långt gången som du tror.

• sigge1235

Tack för era svar! Jag hade senaste sex för 4 veckor sedan (vill undvika sex första veckorna i grav pga missfallsrisk - haft mf innan) så senast ca 5 dgr efter det skulle ägglossning kunnat vara. Innebär att jag skulle kunna vara v. 5-6 och isåfall kan det vara normalt. ??

Lite brydd över att min läkare tog blodprov med motiveringen att om hcg var skyhögt kunde de misstänka utomkvedes. Men läser nu att ett lågt hcg är en indikation för det. Antar att hon tänker såhär - vore då högre hcg så borde det finnas ett mer utvecklat ägg och då borde de se det på vul oavsett vart det satt.

• sigge1235

Just det - har inte blödit som ett missfall. Har som sagt haft det innan och vet hur det är.

• Thisdream

Hej !

Hoppar in här.. Blir nog ett långt inlägg :/ men Jag har varit med om den konstigaste helgen i mitt liv.. 
    Jag plussade 15 sep.. Men i fredags fick jag åka in till gyn akuten för jag hade otroliga smärtor i vänster sida. Dom tog prover och vi gjorde ett vul. Enligt min sista mens skulle jag då vara i vecka 6+5.. Iallafall dom såg att puls och blodtryck va högt säkerligen pga smärtorna. HCG låg på 2900, Och när dom gjorde vul så hittade dom ingenting i livmodern mer än slemhinnor men läkaren tycktes se någon i äggledaren som inte skulle vara där.  Jag blev inlagd med misstänk utomkveds.. på lördagen togs nya prover HCG 2800 och nytt vul fortfarande inget i livmodern mer än slemhinnor men nu kunde man inte se något i äggledaren så dom skickade hem mig, med eventuellt misstänkt missfall trots att jag inte blödde nått. 

Jag fick komma tillbaka igår för nya prover och nytt vul. Men nu helt plötsligt kunde dom se en liten prick på vul som inte vart där innan i helgen!?!.. Hon sa att nu fanns de tre alternativ.. utomkveds, missfall eller en normal graviditet beroende på vad HCG värdet låg på, eftersom de sjunkt mellan fredag och lördag.. Hon ringde iallafall upp mig tillslut och de visade sig att HCG hade stigit till 5100 :O ..

Ska tillbaka om ytterligare en vecka för nya prover och vul.. Jag vet inte hur jag ska tolka detta, vad jag ska tro eller känna.. det har vart en känslomässig berg och dalbana från att va gravid, till utomkveds, till missfall och helt plötsligt normal grav iaf ?.  

Någon annan som varit med om någon liknande? Vilken vecka jag är i har vi ingen aning om, men mensen är utebliven sen 22 dagar. Någon som har någon aning om vilket vecka jag kan vara i med ett hcg värde på 5100? och ett vul där man bara såg en liten svart prick stor som en ärta ?.. och fick ett plus för 3 veckor sedan den 15 sep.. 

Svar på tråden HCG-nivå, någon med koll?