• Troll lycka

hemsk hosta!

Hej!
    Är gravid i v 11+0 o har en sån fruktansvärd hosta. Läkaren sa igår att jag har Luftvägsinflammation. Jag fick inget utskrivet utan endast rekommenderad att dricka mkt vatten. Snälla finns det ngn som har nå goda råd va man kan ta för att lindra hostan?!

• Svar på tråden hemsk hosta!
  • Lotesse

Honungsté! Eller ingefärsté, eller båda :) vad du än gör, undvik mjölk!

• Troll lycka

Har testat :( lindrar fint för stunden men inte under långa loppet. Ingefärste har jag iof inte testat. Ska prova det, tack för tipset :)

• Troll lycka
    Vickan I skrev 2016-10-08 19:41:58 följande:

Tänkte automatiskt torr/rethosta när jag skrev Nipaxon

Har hört att biverkningarna är fruktansvärda, så jag törs mig inte riktigt på den.... :/
  • Vickan I

Oj. Ok jag hade inga. Inte ens tänkt på biverkningar. Samma med bisolduo?

• Troll lycka
    Vickan I skrev 2016-10-08 20:36:32 följande:

Åh är det ok att ta vid graviditet? Isf drar jag till Apoteket pronto, öppet till 22! :D
  • Troll lycka
    Vickan I skrev 2016-10-08 20:36:32 följande:

Läser att man bör rådfråga läkare... :/
  • Sweetiedarling

Ta ett par tsk honung som de är innan du går och lägger dig! Studier har visat att honung har bättre effekt än alla receptfria läkemedel mot hosta... Bulla upp med kuddar så att du sover med huvudet högt. Man kan prova att ställa en stor kastrull med kokande vatten i rummet oxå så ökar luftfuktigheten. Krya!!!

• Troll lycka
    Sweetiedarling skrev 2016-10-08 22:17:29 följande:

Ta ett par tsk honung som de är innan du går och lägger dig! Studier har visat att honung har bättre effekt än alla receptfria läkemedel mot hosta... Bulla upp med kuddar så att du sover med huvudet högt. Man kan prova att ställa en stor kastrull med kokande vatten i rummet oxå så ökar luftfuktigheten. Krya!!!

Tack!! <3 gjorde allt d förutom kokande vatten. Blir o testa inatt!
  • Babyfeber

Prova löktricket som man brukar köra med barn. Dela en gul lök, lägg halva i en skål, häll på kokande vatten (täck inte hela). Låt skålen stå vid sängen/på nattygsbordet när du ska sova :)

Svar på tråden hemsk hosta!