• EnBlivandeWestring

Kan någon räkna ut min vecka?

Jag är helt förvirrad nu så undrar om någon kan hjälpa mig att räkna ut vilken vecka jag är i. Jag vet att man ju räknar från första dagen på senaste mensen generellt men det är inte allt som stämmer då tror jag. 

- 31/8: Sista mensens första dag
    - 5/9: Tog ut Mirena (kroppen skulle gå tillbaka inom några dagar sa dem)
    - 23/9: Extrema smärtor i tjejmagen (kändes som världens värsta ägglossning)
    - 5/10: Svagt plus
    - 6/10: Gravid 1-2 veckor på CB-digital
    - 7/10: Sträcken nästan dubbelt så starka som 5/10

Det jag nu blir förvirrad över är att jag inte vet om jag hade nidningen eller om det var ÄL den 23:e med tanke på att testet bara sa 1-2 v gravid fast än jag vill ha det till 3+ som svar.

Snälla hjälp en förvirrad gravid? :(

Kärlek till er
  • Svar på tråden Kan någon räkna ut min vecka?
  • Angeleyez

Om du är gravid visar det ÄVEN hur många veckor det är sedan befruktningen, 1?2, 2?3 eller mer än 3 veckor (3+). Veckoindikatorn är 93 % rättvisande när det gäller att upptäcka när du blev befruktad.

Den visar alltså från befruktningen (ÄL) och inte från sista mensdagen som man oftast brukar räkna sin graviditet ifrån.

• Mallemamma

Precis som ovan skriver, 1-2 veckor betyder 1-2 veckor från ägglossning. Och du hade förmodligen ägglossning 23/9 och är i vecka 4+3 idag :) alltså vecka 5. Cb digital bör visa 2-3 veckor nu, men för testet förra veckan stämmer 1-2 veckor.

Svar på tråden Kan någon räkna ut min vecka?