Extremt illamående med kräkningar
Finns nog enheldel trådar just ägnat åt detta men är ny här och ja ha tålamod med mig :)
Men är gravid i v8 och överlycklig över graviditeten.
Hoppas innerligt nu att det kommer gå bra.
Dock har min jobbsituation börjat blivit lidande.
Sitter på ett vikariat till januari 2017 blev lovad fast anställning för längesen men varit massa turer. Men det är en annan historia i sig.
Jobbar i en växel som är i stort behov av folk. Hitills har jag och en annan kvinna jobbat där men nu har vi fått in en vikarie.
Problemet är att jag börjat fått stora problem med illamående. Jag får inte behålla något av det jag äter eller dricker och kräks flera gånger om dagen. Jag är helt sänkt och är mest sängliggandes. Åka bil är omöjligt då jag kräks. Att bara ut och gå är det en pina.
Varit borta från jobbet i över en vecka och rädd att jag kommer behöva va det längre. Då det är omöjligt och jobba med detta mående.
Även är de oförstående på jobbet speciellt min kollega som minsann tycker att jag visst borde jobba då graviditet inte är en sjukdom och hon minsann jobbade trots illamående. Hon tror jag bara använder detta som ursäkt. Denna kvinna är 50+
Jättejobbigt och påfrestande. Värsta är att min chef inte vet något heller men kommer ju nu få reda på det.
Ville avvakta till och berätta i v 12 iallafall men hade inte räknat med detta mående.
Har fått lergigan utskrivet men hjälper inget. Har också prövat alla metoder som finns känns det som. Samt försöker jag få i mig lite mindre mat oftare men svårt då illamåendet sätter stopp.
Fler som känner igen sig och har liknande problem?
Känns som man möts av oförståelse från de i sin närhet.