Inlägg från: Sandrish87 |Visa alla inlägg
  • Sandrish87

Extremt illamående med kräkningar

Finns nog enheldel trådar just ägnat åt detta men är ny här och ja ha tålamod med mig :)

Men är gravid i v8 och överlycklig över graviditeten.

Hoppas innerligt nu att det kommer gå bra.

Dock har min jobbsituation börjat blivit lidande.

Sitter på ett vikariat till januari 2017 blev lovad fast anställning för längesen men varit massa turer. Men det är en annan historia i sig.

Jobbar i en växel som är i stort behov av folk. Hitills har jag och en annan kvinna jobbat där men nu har vi fått in en vikarie.

Problemet är att jag börjat fått stora problem med illamående. Jag får inte behålla något av det jag äter eller dricker och kräks flera gånger om dagen. Jag är helt sänkt och är mest sängliggandes. Åka bil är omöjligt då jag kräks. Att bara ut och gå är det en pina.

Varit borta från jobbet i över en vecka och rädd att jag kommer behöva va det längre. Då det är omöjligt och jobba med detta mående.

Även är de oförstående på jobbet speciellt min kollega som minsann tycker att jag visst borde jobba då graviditet inte är en sjukdom och hon minsann jobbade trots illamående. Hon tror jag bara använder detta som ursäkt. Denna kvinna är 50+

Jättejobbigt och påfrestande. Värsta är att min chef inte vet något heller men kommer ju nu få reda på det.

Ville avvakta till och berätta i v 12 iallafall men hade inte räknat med detta mående.

Har fått lergigan utskrivet men hjälper inget. Har också prövat alla metoder som finns känns det som. Samt försöker jag få i mig lite mindre mat oftare men svårt då illamåendet sätter stopp.

Fler som känner igen sig och har liknande problem?

Känns som man möts av oförståelse från de i sin närhet.

• Svar på tråden Extremt illamående med kräkningar
  • Sandrish87

Tack så mycket för det stöttande svaret :) Ska träffa läkare på måndag. Varit i kontakt med BM.

Ja viktigast just nu är det lilla livet i magen och hälsan. Måste försöka slå bort de negativa människorna:)

• Sandrish87

Tack så mycket för tipset! Ska genast kolla upp det. Nä Lergigan funkar inte alls. Inte mycket som gör. Det är riktigt vidrigt och påfrestande.

Haha nej förstår det. Blev en lång text. När man väl började skriva kom alla känslor upp.

Mysigt och höra att du sitter med en liten, kommer kännas värt i slutändan tror jag med :)

• Sandrish87

Tack till alla er underbara människor därute! Skönt och höra att man inte är själv även om vi alla önskar man slapp/hade sluppit detta mående.

Lite uppdatering: Träffade en läkare idag som sjukskrev mig två veckor framåt.

Min chef ringde också och jag fick ju berätta för henne hur det låg till. Sa att jag helst av allt hade velat talat om efter v12 men hade inte räknat med detta mående.

Hon tog det bra. Grattade mig till graviditeten och tyckte det var tråkigt såklart att jag mådde som jag gjorde. Men blev positivt överraskad.

Men då visste hon inte att jag skulle bli sjukskriven två veckor framåt. Får se hur hon låter efter den infon.

Nej detta illamående och kräkningar är inte roligt. Min BM tyckte jag skulle ta prover för sköldkörteln. Tydligen kan den spöka i och med det extrema illamåendet. Vad vet jag men ska och ta prover imorgon.

Men fått andra mediciner utskrivet och läkaren tyckte jag skulle höja dosen på lergigan. Känns olustigt och medicinera när man är gravid.

Har också börjat fått problem med blödningar. Men gjort tidigt ul där hjärtat slog bra och det såg bra ut.

Nä så man går ju med en oroskänsla tyvärr. :/

Svar på tråden Extremt illamående med kräkningar