• Linda2barnsmamma

Märkte ni nån förändring med brösten i tidig graviditet? (Ej smärta)

Hej. Min fråga...

Märkte ni någon skillnad på brösten när ni fick reda på eller trodde ni var gravida ? Blev dom förändrade på nått sätt ? Smärta och ömhet vet ja , men förändringar mer

• Svar på tråden Märkte ni nån förändring med brösten i tidig graviditet? (Ej smärta)
  • Carambolan

Nej aldrig. Några månader in i graviditeten brukar jag märka att brösten putar ut och bullar sig lite över bh-kanten, så de växer ju en del utan att det känns, men aldrig så tidigt för mig.

• Linda2barnsmamma

Okej ! Ja har två flickor men har aldrig tänkt på om brösten förändras i början... man läser många som skriver att dom gungar på ett visst sätt , putar mer en vanligt , pirrar i dom , ja massa sånt men aldrig tänkt den tanken innan...

Vi ska ge oss på nr 3 nu så tänkte höra runt lite.. är så jobbigt o sitta o leta symptom. . Även om man ställer in sig på att inte leta så letar man ! Hehe

• 1234568

3-4 dagar innan jag skulle fått mens så kändes brösten som att dom skulle spricka. Dom var normala på kvällen när jag skulle lägga mig, på morgonen så var det som jag skulle ha genomgått en bröstförstoring. Bh:n gick just och just på.

Ca 5-7 dagar efter ägglossningen fick jag  extrema smärtor i nedre delen av magen under 1/2 timme, förstod efteråt att det var då äggen fäste.

Dock så fick jag tvillingar. Och jag hade mycket symptom redan innan utebliven mens. Minns jag blev riktigt illamående en kväll på jobbet, och det var mellan ägglossningen och mensen. Och bara några veckor in i graviditeten så märkte jag att magen började puta, men då visste jag redan om att jag var gravid.

Kan ju vara att symptomen var mer intensiva pga två ägg?! Men jag hade mycket "växtvärks känslor" i magen, och känslan av bröst som skulle spricka bara någon vecka efter ägglossningen.

• Linda2barnsmamma

Okej. Hur många barn har du ?

Ja de ska bli intressant o se symptomen sen... tror mitt första symptom.blir foglossning. . Hade det 2a graviditeten från v10 redan.. ett rent helvete !

Men min spruta går ut i nov så efter det får vi se hur det tar sig ;)

• Emmask

Vid båda mina graviditeter har brösten varit slappar i väntan på plusset. När jag ska ha mens blir de spända. De har alltså reagerat motsatt. Några veckor senare har de börjat svälla.

Svar på tråden Märkte ni nån förändring med brösten i tidig graviditet? (Ej smärta)