• scrapparlotta

Var hittar jag jeans med knappar ner på benet?

Jag letar efter jeans där knapparna går ner för benet, gärna i tajt och smal modell. Och till en tjej. Vår dotter fyller 12 år och försöker leta efter lite snygga, tuffa kläder att ge i present. Oftast blir det ju kläder från kappahl och lindex, inget fel på det men kan vara kul med något annat nån gång. Så nån som vet var jag kan hitta såna här byxor på nätet?

• Svar på tråden Var hittar jag jeans med knappar ner på benet?
  • Sommar15

Vet inte vilka jeans du menar eller vilken storlek hon har, men en 12-åring kanske kan ha någon av de minsta storlekarna för vuxna? Det görs ju betydligt mer i mindre storlek nuförtiden. Nelly, Gina Tricot, Bikbok och andra kedjor där unga tjejer köper kläder har små storlekar, kanske du kan hitta något där?

• scrapparlotta
    Sommar15 skrev 2016-10-19 11:45:02 följande:

Vet inte vilka jeans du menar eller vilken storlek hon har, men en 12-åring kanske kan ha någon av de minsta storlekarna för vuxna? Det görs ju betydligt mer i mindre storlek nuförtiden. Nelly, Gina Tricot, Bikbok och andra kedjor där unga tjejer köper kläder har små storlekar, kanske du kan hitta något där?

Hmm, du har säkert sett såna byxor...det är knappar i gylfen och så går knapparna sen ner på ena låret...skitsnyggt. Men hittar inga i barnstorlekar. Men som du säger, xxs kanske kan passa henne. Hon har i vanliga fall 152/156. Ska kolla, tack för tipset..
  • Bimbim79

Min dotter handlar blandat på barn och vuxen, många kedjor har 32-34 xxs, hon är rätt väl utvecklad men jättesmal, kläderna på barn avd är ofta lite bredare i modellen. Hm Cubus Lindex bikbok mm.

Svar på tråden Var hittar jag jeans med knappar ner på benet?