Inlägg från: CharlotteAndersson |Visa alla inlägg
  • CharlotteAndersson

BF JULI 2017

Hej alla!
    Jag är med barn för första gången och hade tydliga tecken redan i vecka 3!!! Nu är jag inne i vecka 5 och är trött som tusan, illamående hela tiden och ständigt hungrig. Men det är symptom jag inte beklagar mig över! Smärtorna på nätterna däremot, fy tusan! Vaknar 2-3 gånger varje natt och har så ont i livmodern att jag börjar kallsvettas och känner mig alldeles svimfärdig. Jag får vandra runt, runt i lägenheten hemma, ta 2 Alvedon och sen brukar det ge sig efter ca 30 minuter. 
    Detta har pågått nu i 8 nätter, har någon varit med om liknande? 
    Jag trodde dessutom inte att jag skulle vara så fruktansvärt orolig hela tiden som gravid. Jag är redan livrädd för missfall och att något ska vara fel på mig eller fostret, det tar liksom över min vardag. Är det hormonerna i kroppen som spelar mig ett spratt? 

• CharlotteAndersson

Roligt att läsa om alla med BF i juli 2017!
    Jag är också gravid för första gången, 6+4 när jag äntligen lyckades räkna ut vilken gravidvecka jag är i :)
    Mina symptom visade sig redan i slutet av vecka 3. Illamående morgon och kväll, växtvärk i livmodern på nätterna, hungrig ständigt och löjligt sugen på clementiner! Jag har clementiner i sängen på nätterna för att jag vaknar hungrig och sugen. Herrejisses. 
    Ikväll ska vi berätta för mina föräldrar. Mamma är min bästa vän så henne ville jag egentligen ringa redan när testet visade 2 streck! Vi tänkte först vänta men eftersom vi är så nära mina föräldrar kommer de att märka att jag mår dåligt, oavsett vad som händer :D När berättade ni för era närmsta? 

Svar på tråden BF JULI 2017