• Beebii

BF JULI 2017

linneaa95 skrev 2016-11-20 15:13:03 följande:

Gick piss för mig på tidigt ultraljud, fanns inget. Barnmorskan frågade om jag verkligen hade sett rätt på grav testet. Otroligt dåligt bemötande, så gissar att jag inte är gravid fast 4 testet visar. Så inväntar väl mensen som hon sa att jag skulle göra. Fyfan.

Men usch va trist! Kan du byta bm? Gör ett digitalt test om du inte gjort det och gör nytt ul om en vecka! Ja om nu inte mensen skulle komma! Himla trist att bli nertryckt så när man trott att man är gravid. Men har du fått plus så kanske det bara är för tidigt att se något på ul. Eller så var hon helt enkelt inte bra på sitt jobb! Har du känt av några symptom?
  • Beebii
    linneaa95 skrev 2016-11-20 18:15:24 följande:

[quote=77150381][quote-nick]linneaa95 skrev 2016-11-20 18:14:16 följande:[/quote-nick]

Här är bilder

[/quote]

Ja de ser ju klockrent ut! Håller med de andra, försök få tag i en ny bm (barnmorska) och be om nytt ul (ultraljud) har man fått så många positiva graviditetstest så får dom ju ha en bättre förklaring! Ingen skulle ju må bättre av den du fick! Håller tummarna att dom bara missat lilla pyret! Vilken vecka var du i? 6?
  • Beebii
    Haiduchi skrev 2016-11-22 18:23:41 följande:

Nu är man i vecka 8+1 och både igår och idag så mådde jag riktigt bra, visst känner av mina fogar liite men mycket mindre än vad jag var beredd på.

Men.... jag fryser!!! Konstant!!!! Mycket!!!!

Sitter med minst en filt på mig, men huttrar ändå. Nu har dottern bäddat in mig i två filtar, ett lager kuddar och hon sitter i mitt knä. Men jag små huttrar ändå.

Fy, "någon mer som lider av extrem frys?

Nu är jag En frusen person av mig sen innan med men detta är drygt och känns extremt.

Fast av vad jag förstår på er andra så är jag nog glad att frysa istället för att må illa. Knappt mått illa alls.

Vi får alla kämpa på med våra olika gravid krämpor.

Snart smäller väl foglossningen till ordentligt med så får njuta så länge det går.

:)

Gick idag in i v.8 och ja samma här fryser mest hela tiden och ligger helst ner med massa täcken på. Somnar alltid under både värdefull och duntäcke!
    Sselma skrev 2016-11-22 18:41:22 följande:

Tack! Och grattis till dig också!! Hm då borde vi ju vara exakt lika långt gångna Blir lite förvirrad av hur man räknar veckor såhär utanför sjukvården jämfört med hur vi räknar på neonatal dock

Okej, då kanske det kan vara dags att ringa MVC snart då!

Nyfiken, hur räknar man på neo då? Första dottern föddes i v.34+3 nämligen!
    GrönaDruvan skrev 2016-11-22 18:38:47 följande:

Någon som ska göra "the baking soda test" efter vecka 10? Jag ska göra det, mest för skoj skull! Ska bli kul att se om det stämmer sen. Ska ni kolla kön på ul?

Nej vi ska nog inte kolla, kollade inte med första men med andra barnet men nu känner jag att det är en mysig överraskning den dagen bebis vill ut!
    gosis skrev 2016-11-22 20:50:06 följande:

Jag ha ont i brösten och har molande värk hela tiden typ.

Jag funderar med på när vi ska berätta. Hade varit kul under jul men är då i v. 10 och hade tyckt det varit bättre om vi gått klart dem där 12 veckorna och tänkte också att vi vill berätta för barnen på ett roligt sätt. Men vill vara så säker som man kan innan vi berättar för dem. Åhh varför måste det vara 12 veckor, kunde inte varit 6 veckor istället ????

Ska försöka få ett ul/vul före jul och på så sätt få en bild att dela ut i julklapp till alla. Vi borde då vara i v.12 så det känns ok!
    AM89 skrev 2016-11-22 23:53:56 följande:

Jag har gjort en grupp på Facebook som heter Julimammor 2017 den är för tillfället hemlig men hojta om ni hill gå med så gör jag den sökbar ????

Tror det finns flera grupper som är hemliga (inte så lätt att hitta dom då men jättebra, kanske hoppar in senare. Fick precis förfrågan från en kollega om jag var gravid då hon fått upp gravid gruppen som förslag. Så helt hemligt är det ju inte. Inte så kul innan man berättat för någon annan än!
  • Beebii

Jag har fått ökat illamående som gör att jag måste äta i princip hela tiden. Och då duger inte vad som helst men inga hints om vad jag vill ha. Trötthet som heter duga. Täppt i näsan. Svullen mage. Irriterad och känslig. Jaa vecka 8 nu....bf 12-13 juli hur mår ni?

• Beebii
    Thivve skrev 2016-11-25 22:16:39 följande:

Jag är helt ny på sidan, kan man få en notis el liknande när nån skriver i tråden el svarar på ens inlägg?

Det får du om någon väljer att citera dig! (Dvs använder lilla kugghjul vid varje inlägg) då kommer. Mer det upp bland dina "nyheter" (jordgloben) där står även hur många nya inlägg det finns på alla de sidor du varit in och skrivit något på.

Detta är iaf via mobilen!
  • Beebii
    LillaJag06 skrev 2016-11-26 10:02:11 följande:

Är det via appen? Jag har det inte så.

Nej jag är inne via webben och som jag citerar dig nu så kommer meddelande upp. Har iofs inte standard versionen så kanske det är någon typ av app inställning ändå!? :-/
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-11-28 20:21:15 följande:

Jag tror inte det är så många av oss som får vul såhär tidigt, utan vi bokar privat och betalar för det

500:- får jag betala!

Ja jag bokade oxå privat igår och fick tid på fredag! Kände inte att det var någon ide att fråga bm. Borde vara i v. 8+2 då enligt apparna. Blev så förvånad när hon sa att det kostade 330kr! hade hittat något pris på över 1000kr men kände ändå att det var värt det! Ska bli så spännande....har fortfarande svårt att förstå att jag skulle vara gravid. Efter en bild släpper det förhoppningsvis...
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2016-11-29 12:16:16 följande:

Då är man hemma från ultraljudet...lite smått chockad men väldigt glad....allt såg fint ut och det ser ut som vi väntar enäggstvillingar!!!

Men å va fantastiskt! Vilken överraskning! Finns det i din släkt? Gud va häftigt! Ja man undrar ju om det är två som spökar där inne ibland, gubben skulle väl gå upp i spinn totalt haha! Stort grattis till er!!
  • Beebii
    IdaLinneaK skrev 2016-11-29 08:18:38 följande:

Ok får se om man går med i någon då om de är hemliga vill säga. 9+0 idag, detta skulle i så fall vara enäggstvillingar då de låg precis bakom varandra och bara var en gulsäck. Allt var dock så himla oklart så jag tror bara att det är en bebis:)

Även om det är hemliga grupper så får dina vänner upp "reklam" om de grupperna och jag tror till och med det står där vilken vän som är med! Jag råkade ut för att en vän plötsligt frågade om jag var gravid och hittills vet ingen utom jag och sambon! Kändes inte kul....
  • Beebii

Fy bubblan ja illamående trött som tusan och blir lätt andfådd! Molvärken neråt är hemsk det trycker och värker. Känns helt sjukt, har just gått in i vecka 9 så bebis är ju bara ett litet hallon nu. Magen är svullen och allt klämmer och trycker..... verkar väldigt vanligt bland våra julibebisar iaf...

Ska bli skönt att få lite bekräftelse vid inskrivningen imorgon och sen på ul på fredag! Pust hur ska denna graviditet bli? Har ju önskat en "normal" graviditet så jag är nöjd sen. Verkar hittills få som jag vill

Svar på tråden BF JULI 2017