Haiduchi skrev 2016-11-22 18:23:41 följande:
Nu är man i vecka 8+1 och både igår och idag så mådde jag riktigt bra, visst känner av mina fogar liite men mycket mindre än vad jag var beredd på.
Men.... jag fryser!!! Konstant!!!! Mycket!!!!
Sitter med minst en filt på mig, men huttrar ändå. Nu har dottern bäddat in mig i två filtar, ett lager kuddar och hon sitter i mitt knä. Men jag små huttrar ändå.
Fy, "någon mer som lider av extrem frys?
Nu är jag En frusen person av mig sen innan med men detta är drygt och känns extremt.
Fast av vad jag förstår på er andra så är jag nog glad att frysa istället för att må illa. Knappt mått illa alls.
Vi får alla kämpa på med våra olika gravid krämpor.
Snart smäller väl foglossningen till ordentligt med så får njuta så länge det går.
:)
Gick idag in i v.8 och ja samma här fryser mest hela tiden och ligger helst ner med massa täcken på. Somnar alltid under både värdefull och duntäcke!
Sselma skrev 2016-11-22 18:41:22 följande:
Tack! Och grattis till dig också!! Hm då borde vi ju vara exakt lika långt gångna Blir lite förvirrad av hur man räknar veckor såhär utanför sjukvården jämfört med hur vi räknar på neonatal dock
Okej, då kanske det kan vara dags att ringa MVC snart då!
Nyfiken, hur räknar man på neo då? Första dottern föddes i v.34+3 nämligen!
GrönaDruvan skrev 2016-11-22 18:38:47 följande:
Någon som ska göra "the baking soda test" efter vecka 10? Jag ska göra det, mest för skoj skull! Ska bli kul att se om det stämmer sen. Ska ni kolla kön på ul?
Nej vi ska nog inte kolla, kollade inte med första men med andra barnet men nu känner jag att det är en mysig överraskning den dagen bebis vill ut!
gosis skrev 2016-11-22 20:50:06 följande:
Jag ha ont i brösten och har molande värk hela tiden typ.
Jag funderar med på när vi ska berätta. Hade varit kul under jul men är då i v. 10 och hade tyckt det varit bättre om vi gått klart dem där 12 veckorna och tänkte också att vi vill berätta för barnen på ett roligt sätt. Men vill vara så säker som man kan innan vi berättar för dem. Åhh varför måste det vara 12 veckor, kunde inte varit 6 veckor istället ????
Ska försöka få ett ul/vul före jul och på så sätt få en bild att dela ut i julklapp till alla. Vi borde då vara i v.12 så det känns ok!
AM89 skrev 2016-11-22 23:53:56 följande:
Jag har gjort en grupp på Facebook som heter Julimammor 2017 den är för tillfället hemlig men hojta om ni hill gå med så gör jag den sökbar ????
Tror det finns flera grupper som är hemliga (inte så lätt att hitta dom då
men jättebra, kanske hoppar in senare. Fick precis förfrågan från en kollega om jag var gravid då hon fått upp gravid gruppen som förslag. Så helt hemligt är det ju inte. Inte så kul innan man berättat för någon annan än!