• Lillkolan

Andra barnet med BF Juni/Juli 2017

Idag plussade jag! Äntligen ska vi bli föräldrar igen till en liten goding. Är det någon mer med BF i Juni/Juli?
    Ni som har barn sedan innan har ni känt några tidiga tecken?
    Jag har bara känt att mina bröst gör skit ont vilket de aldrig gör annars, har bara gjort en gång och då var jag gravid med vårt första barn. Sen är jag trött men det kan också vara förkylningen ;)

Nån som vill haka på mig?

• Svar på tråden Andra barnet med BF Juni/Juli 2017
  • anas998

Hej, grattis! Jag är också gravid med andra barnet! Jag har bf 4/7. Jag känner inte mycket... ibland lite metallsmak i munnen och ibland lite "stick" i magen (svårt att förklara). Men jag hade inte så mkt symtom med dottern heller.

• Tvåbarns mamma

Hej! Hoppar in också här, idag jag har plussade BIM+4 bf datum är 23 juni hoppas det går bra för oss alla.

• Lillkolan

Hej på er!
    Ja nu kommer jag vara lite orolig fram till 12-veckor strecket men det är ingen ide att inte längta redan för det är försent ;).
    natten till igår sov jag jätte dåligt pga förkylning och en massa tankar som snurade då när jag visste att jag skulle ta ett test och nu i natt sov jag jätte dåligt igen pga av alla tankar som gick runt lilla pyret i magen Tungan ute ha ha ha ja jösses vad säger man. 
    Inatt har jag vaknat flera gånger och varit hungrig och är svinhungrig nu när jag gick upp......trodde faktiskt att det inte skulle komma så snart. Men nu har väl hjärnan också accepterat det kroppen har vetat ett tag antar jag. Kissat har jag också gjort en hel del.
    Ska bli spännande om några fler gravidtecken dyker upp denna gång. Det är ju ett tag sen för mig nu så jag har glömt mycket om jag ska vara ärlig.

• Haiduchi

Grattis alla!

Också gravid med barn nr 2, bf är 2 juli.

Ja jag kände ju av mina fogar fem dagar innan jag plussade och har ont av dom än...... hade väldigt jobbig foglossning med första barnet för 6 år sen.

Imorse vaknade jag kl 5 av ont i framfogen och det har knappt släppt. Var beredd på detta men känns som mina fogar kommer tvinga mig att berätta rätt mycket tidigare ön vad jag hade önskat.

Vill gärna att den blivande stora systern får veta först bland familj och vänner. Chefen och några kollegor vet men det är för att underlätta så jag kan jobba så länge det går. Tar det verkligen en dag i taget.

Förlåt, bara lite nedstämd idag då framfogen känns ganska ordentligt...

Hur/ när tänker ni berätta för stora syskonet?

• anas998

Åh vad jobbigt med det onda :( hoppas det blir bättre!

Jag har redan berättat för min mamma men det känns bra eftersom vår dotter bara är 6 månader och jag hade lite problem med moderkakan förra graviditeten så kommer jag behöva extra kontroller under graviditeten. Skönt med extra stöd då!

Som sagt jag hade knappt några symtom med dottern så jag är inte så orolig nu när jag inte heller har några direkt symtom.

Men vi får hålla alla tummar för oss alla att det går bra!

• Lillkolan
    Haiduchi skrev 2016-11-01 07:50:51 följande:

Grattis alla!

Också gravid med barn nr 2, bf är 2 juli.

Ja jag kände ju av mina fogar fem dagar innan jag plussade och har ont av dom än...... hade väldigt jobbig foglossning med första barnet för 6 år sen.

Imorse vaknade jag kl 5 av ont i framfogen och det har knappt släppt. Var beredd på detta men känns som mina fogar kommer tvinga mig att berätta rätt mycket tidigare ön vad jag hade önskat.

Vill gärna att den blivande stora systern får veta först bland familj och vänner. Chefen och några kollegor vet men det är för att underlätta så jag kan jobba så länge det går. Tar det verkligen en dag i taget.

Förlåt, bara lite nedstämd idag då framfogen känns ganska ordentligt...

Hur/ när tänker ni berätta för stora syskonet?

Oj då din stackare det låter inget roligt. Hoppas denna graviditet blir lättare för dig dock. Men Grattis till bebis i alla fall.

Vi har ännu inte berättat för vår 7-åring, vi vill vänta till de mer säkra veckorna men vi måste ju hitta på nåt roligt hur vi berättar det eftersom vår som har längtat efter syskon såååå länge. Han kommer bli överlycklig.

Samma dag som jag plussade (alltså igår) berättade min man att när sonen vaknade så var det första han sa " Pappa jag drömde att vi fick en bebis!" Ha ha vår son är nog synsk!
  • Lillkolan

Jaha och där kom illamåendet! Usch trodde jag skulle få vänta lite till med detta. Nu blir det svårt att hålla det hemligt!

hur går det för er andra?

• Haiduchi
    Lillkolan skrev 2016-11-01 13:24:04 följande:

Oj då din stackare det låter inget roligt. Hoppas denna graviditet blir lättare för dig dock. Men Grattis till bebis i alla fall.

Vi har ännu inte berättat för vår 7-åring, vi vill vänta till de mer säkra veckorna men vi måste ju hitta på nåt roligt hur vi berättar det eftersom vår som har längtat efter syskon såååå länge. Han kommer bli överlycklig.

Samma dag som jag plussade (alltså igår) berättade min man att när sonen vaknade så var det första han sa " Pappa jag drömde att vi fick en bebis!" Ha ha vår son är nog synsk!

Vår dotter som är 5 år har också längtat, frågat efter syskon jätte länge! 1-2 år minst!

Grejen är att jag och min man var väldigt överens ett tag om att det inte skulle bli fler barn och detta var vi väldigt tydliga med när folk runt oss frågade om fler barn. Så ingen tror att vi ska ha fler IOM att dottern är lite äldre nu med.

Ska bli underbart att få chocka alla :)

Men man vill ju berätta hela tiden :P
Svar på tråden Andra barnet med BF Juni/Juli 2017