• Haiduchi

Andra barnet med BF Juni/Juli 2017

Grattis alla!

Också gravid med barn nr 2, bf är 2 juli.

Ja jag kände ju av mina fogar fem dagar innan jag plussade och har ont av dom än...... hade väldigt jobbig foglossning med första barnet för 6 år sen.

Imorse vaknade jag kl 5 av ont i framfogen och det har knappt släppt. Var beredd på detta men känns som mina fogar kommer tvinga mig att berätta rätt mycket tidigare ön vad jag hade önskat.

Vill gärna att den blivande stora systern får veta först bland familj och vänner. Chefen och några kollegor vet men det är för att underlätta så jag kan jobba så länge det går. Tar det verkligen en dag i taget.

Förlåt, bara lite nedstämd idag då framfogen känns ganska ordentligt...

Hur/ när tänker ni berätta för stora syskonet?

• Haiduchi
    Lillkolan skrev 2016-11-01 13:24:04 följande:

Oj då din stackare det låter inget roligt. Hoppas denna graviditet blir lättare för dig dock. Men Grattis till bebis i alla fall.

Vi har ännu inte berättat för vår 7-åring, vi vill vänta till de mer säkra veckorna men vi måste ju hitta på nåt roligt hur vi berättar det eftersom vår som har längtat efter syskon såååå länge. Han kommer bli överlycklig.

Samma dag som jag plussade (alltså igår) berättade min man att när sonen vaknade så var det första han sa " Pappa jag drömde att vi fick en bebis!" Ha ha vår son är nog synsk!

Vår dotter som är 5 år har också längtat, frågat efter syskon jätte länge! 1-2 år minst!

Grejen är att jag och min man var väldigt överens ett tag om att det inte skulle bli fler barn och detta var vi väldigt tydliga med när folk runt oss frågade om fler barn. Så ingen tror att vi ska ha fler IOM att dottern är lite äldre nu med.

Ska bli underbart att få chocka alla :)

Men man vill ju berätta hela tiden :P
  • Haiduchi
    Lillkolan skrev 2016-11-02 08:03:08 följande:

Jaha och där kom illamåendet! Usch trodde jag skulle få vänta lite till med detta. Nu blir det svårt att hålla det hemligt!

hur går det för er andra?

Usch är det rejält?

Jag mår lite små illa ibland men inte ens i närheten till att spy. Var inte speciellt illamående med första barnet.

Kryss i taket så känns mina fogar mindre vissa dagar.

Men då blir man ju nojig att man inte är gravid när man mår bra, haha.
  • Haiduchi
    josefinekn skrev 2016-11-02 14:30:23 följande:

Hej!

Jag plussade idag. Andra barnet för vår del också. Har jag räknat rätt är BF omkring 11/7.

Jag har haft lite oregelbunden mens sedan jag slutade med ppiller i våras och visste därför inte riktigt vilken dag som mensen skulle komma nu. Jag har letat symptom som jag hade förra graviditeten men inte märkt något mer än ömma bröst, vilket jag brukar ha strax innan mens. Så jag trodde inte att det var något.

Men jag är för nyfiken och var tvungen att testa ändå och visst var det ett svagt streck på stickan. Åkte och köpte ett digitalt test och där stod det klart och tydligt "gravid"!

Är fortfarande i chock och har inte fått in det i huvudet ännu. Men jag är så lycklig ändå. Min son ska bli storebror!

Åh grattis! Hur gammal är din son?
  • Haiduchi

[quote=77101585][quote-nick]Lillkolan skrev 2016-11-02 15:27:59 följande:[/quote-nick]Jag spydde ialla fall och mådde dåligt i några timmar innan det blev bra men ska det hålla på så blir det svårt. Var utbildning idag och där fick vi fika på eftermiddagen nu med en jätte god och bamse stor chokladkaka. Jag klarade bara 4 tuggor sen mådde jag illa.

Oj vad häftigt att få berätta det när alla tror annat. Hihi kul! Vår son han har längtat i 5 år nu och vi har sagt i många år att vi vill ha fler men inte fått så jag tror att folk blir chockade ändå eftersom de nog gett upp hoppet ha ha ha. Ja jag vill bara skrika ut högt att det är på G men vågar inte riktigt än. Vill vara på den säkra sidan först. Några vet dock om som två nära vänner och mina två närmsta kollegor eftersom jag vill vara förberedd ifall jag spyr eller så.[/

Usch vad jobbigt att må så illa, hoppas det går över.

Ja några av mina kollegor vet med just för att de ska förstå ifall man är lite annorlunda och underlätta när jag har ont.

Hur gamla är du och mannen?

• Haiduchi

Idag slog tröttheten till ordentligt. Har knappt orkat hålla ögonen öppna och vill bara lägga mig ner och sova..... 5+3 idag, går ju så långsamt!!!

• Haiduchi
    jessi84 skrev 2016-11-03 22:34:29 följande:

Grattis till er alla.

Jag och sambon väntar en till liten bebis som beräknas komma runt 18/6. Har en son som är 19 månader.

Hade inga jättesymptom när jag vänta honom. Känner av lite illamående ibland, trötthet och matt i kroppen till och från.

Svårt att förstå att man väntar en liten till :)

Var bor ni alla? Jag bor i Örebro.

Hej!

Grattis vad kul för er !

Tycker om när man känner lite symptom så man vet man är gravid, lär ju dröja innan det syns känns i magen. :P

Vi bor i Kristianstad.
Svar på tråden Andra barnet med BF Juni/Juli 2017