• Deni81

Köpa sperma på nätet.

Hej! Kanske finns tusen trådar om detta men jag kör på ändå.

Jag har kollat på att köpa sperma från Danmark över nätet, testad, tvättad och även med viss personlig info. Det finns även psykologisk profil!

Det kostar ca 4000-8000:- och jag tänkte göra en heminsemination. Har någon testat detta? Vad blev resultatet?

Jag och mitt ex försökte få barn i 1,5 år cirka utan några resultat. Vi gjorde en fertilitetsutredning som inte visade på några fel förutom att han eventuellt hade lite slöa spermier och jag hade ett litet myom på livmodern som inte skulle innebära några problem. Jag är 35,5 år och orkar inte/hinner inte vänta på att träffa någon ny partner som jag ska lära känna i några år innan vi eventuellt skaffar familj ihop.

Finns det några fina, glada lyckohistorier? Någon som gjort liknande?

• Svar på tråden Köpa sperma på nätet.
  • Deni81
    Scalaren skrev 2016-11-04 21:34:16 följande:

Hinner inte spermierna dö om du ska göra det hemma?

De kommer packat i torris eller någon behållare som håller dem frysta
  • Långbenopluto
    Deni81 skrev 2016-11-04 22:12:33 följande:
    De kommer packat i torris eller någon behållare som håller dem frysta smile1.gif
    Ok, men måste dom inte tinas på nåt speciellt sätt? Låter invecklat.
  • Haskel

Hur mycket sperma får man för dessa 4-8000 kr?

Det känns ju mer än osäkert om det bara räcker till ett försök.

• Deni81
    Haskel skrev 2016-11-05 10:58:25 följande:

Hur mycket sperma får man för dessa 4-8000 kr?

Det känns ju mer än osäkert om det bara räcker till ett försök.

Ja det har jag också tänkt på. Det kanske tar 15 försök. Då är man uppe i en jädra massa pengar. Helst skulle jag vilja hitta privat sperma som man injicerar direkt, men det känns lite svårt att hitta någon som man vet har bra hälsostatus då...
  • Deni81
    Scalaren skrev 2016-11-05 10:53:16 följande:

Ok, men måste dom inte tinas på nåt speciellt sätt? Låter invecklat.

Det står säkert på hemsidan, tror man ska kunna använda det ganska direkt. Sen har jag visserligen läst att de som försökt med fryst sperma har haft problem att bli gravida. Jag ser dock inga andra alternativ just nu. Förutom att hitta en man, vilket känns väldigt svårt!
  • guner

Hej!

Jag planerar också att beställa ifrån Cryos Denmark till våren.
    Det är ganska dyrt men hoppas det fungerar vid första försöket.
    Jag tycker det är bra att man kan se bilder på donatorerna och mycket information om dom. Tänker du ta en anonym eller icke anonym?

• Haskel
    Deni81 skrev 2016-11-05 11:43:39 följande:
    Det står säkert på hemsidan, tror man ska kunna använda det ganska direkt. Sen har jag visserligen läst att de som försökt med fryst sperma har haft problem att bli gravida. Jag ser dock inga andra alternativ just nu. Förutom att hitta en man, vilket känns väldigt svårt!
    Är det verkligen så svårt att hitta en man?
    Jag undrar om du inte har lite för höga/orimliga krav. Du lär ju knappast ha lättare för att träffa en riktig familjefar och man, om du nu väljer att skaffa barn på egen hand.
    Det finns ju även män som befinner sig i samma sits som du. Även om man inte fungerar som vanliga partners, kan man vara vänner och särbos.
    Alternativt så går du in för att träffa en älskare och vän, istället för man/pappa. Då har du ett annat och eventuellt lättare läge att förhålla dig till.
  • Deni81
    guner skrev 2016-11-05 11:56:58 följande:

Hej!

Jag planerar också att beställa ifrån Cryos Denmark till våren.

Det är ganska dyrt men hoppas det fungerar vid första försöket.

Jag tycker det är bra att man kan se bilder på donatorerna och mycket information om dom. Tänker du ta en anonym eller icke anonym?

Har du fått se bilder? Jag har mest sökt lite smått, men inte sett hur de ser ut. Spännande! Jag vill helst ha en icke anonym eftersom det säkert kommer bli frågor när barnet växer upp. Prisklassen ökar en del vid icke anonym. Vad jag läste mig till så har man endast 18% chans vid en heminsemination med frysta spermier (som tinas upp) vilket är ett väldigt lågt tal. Men det beror nog på att jag är 35 och förstagångsföderska. Men om man har 18% chans så får man kanske försöka ett tag innan det går. Förhoppningsvis går det första gången och att felet låg hos min sambo eller vår kombination när vi försökte under så lång tid. Det är värt att testa tycker jag. Jag tänkte testa till sommaren!
  • Deni81
    Haskel skrev 2016-11-05 12:01:59 följande:

Är det verkligen så svårt att hitta en man?

Jag undrar om du inte har lite för höga/orimliga krav. Du lär ju knappast ha lättare för att träffa en riktig familjefar och man, om du nu väljer att skaffa barn på egen hand.

Det finns ju även män som befinner sig i samma sits som du. Även om man inte fungerar som vanliga partners, kan man vara vänner och särbos.

Alternativt så går du in för att träffa en älskare och vän, istället för man/pappa. Då har du ett annat och eventuellt lättare läge att förhålla dig till.

Nej det är faktiskt inte alls svårt att träffa en man. Jag har flera runt mig som svärmar. Dock så är det ingen av dem som är av intresse, finns ingen kemi och attraktion. Jag har faktiskt kontaktat ett bögpar här i min stad. Skulle de nappa så skulle det ju vara busenkelt. Förutom det juridiska då och att man ska ha samma värderingar och syn på barnuppfostran och dylikt. Att hitta en älskare skulle också vara ett alternativ ifall han skulle vara medveten om vad jag vill. Jag vill köra med öppna kort, inte lura i någon att jag äter p-piller och köra på. Även om det känns lockande

Och ja! Jag vill självklart hitta en riktig familjefar, gifta mig och vara löjligt kär. Helt klart, samtidigt så tror jag ändå inte på förhållanden. Det tar ju ändå slut förr eller senare. Och tid är något jag inte har. Jag kan inte slösa 2 år på någon som känns osäker, utan då ska det klicka direkt så man kan lära känna varann och vara på samma nivå i livet. Det känns just nu som en omöjlig utopi.
Svar på tråden Köpa sperma på nätet.