• Moni86

Upprepade missfall (3st) - funkar med IVF?

Hej,

Har haft tre missfall på mindre än ett år, i veckorna 7-10.

Är nu igång med IVF och undrar om de finns ngn där ute som lyckats med IVF trots upprepade missfall på naturlig väg?

Har fått höra av kliniken där vi går att de ej kan utföra mirakel men att de hoppas att de nu kommer gå vägen för oss.

Kram till er alla som kämpar

• Svar på tråden Upprepade missfall (3st) - funkar med IVF?
  • Mulelen

Vi har haft 2 missfall i v. 6 och v. 8. Är just nu gravid med hjälp av ivf och är gravid i v. 8. Jag är självklart orolig och tar inte ut något i förskott. Lycka till!

• stocktown85

Hej! Av ren nyfikenhet undrar jag vad det var som gjorde att ni ska starta ivf? Hittade det något fel under missfallsutredningen?

Anledningen till undran är för att vi också fått 3 missfall och snart ska starta en missfallsutredning.

All lycka till!

• shrigley

Hej, har haft två missfall i år och undrar samma sak. Det ena efter naturlig graviditet i v 11, och nu i v 5 efter första IVF-försöket precis. Skulle gärna vilja veta vad som strular men antar att det är min ålder, 41 år. Vill göra fler försök men gärna höra mer om andras erfarenheter!

• Moni86
    stocktown85 skrev 2016-11-19 15:33:13 följande:

Hej! Av ren nyfikenhet undrar jag vad det var som gjorde att ni ska starta ivf? Hittade det något fel under missfallsutredningen?

Anledningen till undran är för att vi också fått 3 missfall och snart ska starta en missfallsutredning.

All lycka till!

Hej,

Jag lider av svår endometrios som redan förstört min ena äggstocke. Har nu gått ett helt år helt obehandlad och risken är att mina andra organ tar skada om jag inte försöker bli gravid så snart som möjligt igen. Vi har ju lyckats på egen hand och min gyn gav mig först tre månader när vi väl bestämde oss för att försöka bli gravida men då vi lyckades på första försöket fortsatte vi att försöka trots att de tre månaderna passerat. Nu har jag fruktansvärda krampor så därav att vi kommit in för IVF så snabbt som vi gjort. Missfallsutredningen visade inte på några fel utan allt såg bra ut och enligt min gyn har vi bara haft enorm otur. Hoppas så att de snart vänder och att vi lyckas snart.
  • stocktown85

Ok, har förstått att det är helt fruktansvärt att ha endometrios.
    Skönt att ni får hjälp snabbt nu!

• KattenH81

Min dottern kom till på första ivf-försöket efter att aldrig ha sett ett plus på stickan.

Därefter tre mf på ett år (dottern 3år i jan). Tre naturliga graviditeter!

Vid utredningen nu sa läkaren att ivf kan vara rätt väg för oss att gå för att lyckas igen.

• Moni86
    KattenH81 skrev 2016-12-09 05:19:21 följande:

Min dottern kom till på första ivf-försöket efter att aldrig ha sett ett plus på stickan.

Därefter tre mf på ett år (dottern 3år i jan). Tre naturliga graviditeter!

Vid utredningen nu sa läkaren att ivf kan vara rätt väg för oss att gå för att lyckas igen.

Jag plussade den 24/12. Väldigt orolig samtidigt som jag hoppas väldigt mkt på att de nu är vår tur.
  • KattenH81
    Moni86 skrev 2016-12-29 22:51:40 följande:
    Jag plussade den 24/12. Väldigt orolig samtidigt som jag hoppas väldigt mkt på att de nu är vår tur.
    Grattis! Hur går det?
Svar på tråden Upprepade missfall (3st) - funkar med IVF?