• Sjöblomman

Gravid naturligt mellan försök!

Först och främst är vi så klart överlyckliga efter att jag plussade igår!
    Har väntat på mensen för att starta igång vår 6e IVF, men testade igår och plötsligt lyser ett starkt plus mot mig. Jag fattar ingenting?!

Nu till min fråga, är det någon som vet om man får spara sina försök till syskonförsök? Vi går på Sophiahemmet och köpte ett 3-pack och vi har genomför ett av de försöken nu precis innan jag blev gravid.

• Svar på tråden Gravid naturligt mellan försök!
  • chbw

Om du har betalt för försöken så blr de ju finnas kvar. Eftersom ni köpt dem. Om det är landstingsbekostat får en inte använda de försök som eventuellt är kvar för syskon. Om en inte har embryon i frysen, då ska en (vad jag förstått) betala en summa för att få göra fet. Men inga förskförsök.

• Sjöblomman
    chbw skrev 2016-11-08 17:00:34 följande:

Om du har betalt för försöken så blr de ju finnas kvar. Eftersom ni köpt dem. Om det är landstingsbekostat får en inte använda de försök som eventuellt är kvar för syskon. Om en inte har embryon i frysen, då ska en (vad jag förstått) betala en summa för att få göra fet. Men inga förskförsök.

Nej det är inte landstinget. Hmm... vi får se då. Ska ditt om tre veckor för att göra VUL.
  • Axe

På privat klinik om man köper 3 försök ska de användas inom ett år oftast.

• Sjöblomman
    Axe skrev 2016-11-08 20:43:15 följande:

På privat klinik om man köper 3 försök ska de användas inom ett år oftast.

18 månader står det i kontraktet, men det står inget om vad som händer om man blir gravid naturligt mellan försöken...
  • finee

Kan inte svara på frågan tyvärr! Men ville skriva en rad ändå

Såg i en annan tråd att du plussat, och har följt dug i lite trådar och vet att ni känpat med typ nio insättningar. Så vill bara säga STORT GRATTIS!!!! Så glad för din skull! Ger mycket hopp!! Själv har jag precis gjort äggplock och gör snart min fjärde insättning. Kram ich lycka till!!

• Sjöblomman
    finee skrev 2016-11-09 15:54:00 följande:

Kan inte svara på frågan tyvärr! Men ville skriva en rad ändå

Såg i en annan tråd att du plussat, och har följt dug i lite trådar och vet att ni känpat med typ nio insättningar. Så vill bara säga STORT GRATTIS!!!! Så glad för din skull! Ger mycket hopp!! Själv har jag precis gjort äggplock och gör snart min fjärde insättning. Kram ich lycka till!!

Tusen tack! Det är ett liter mirakel där inne.

Önskar dig/er all lycka! <3
  • Hoppsan2016

Såg att du plussade och skickade PM men den är lätt att missa. Stort grattis till er!!!!! Så underbart!!!! Vilka nyhet!!!!

Blir det junibebis?

Kram!!!!!!!

• Axe
    Sjöblomman skrev 2016-11-08 21:01:47 följande:

18 månader står det i kontraktet, men det står inget om vad som händer om man blir gravid naturligt mellan försöken...

Står det 18 månader så gäller 18 månader tyvärr. Oavsett anledning!
  • Sjöblomman
    Hoppsan2016 skrev 2016-11-09 18:45:29 följande:

Såg att du plussade och skickade PM men den är lätt att missa. Stort grattis till er!!!!! Så underbart!!!! Vilka nyhet!!!!

Blir det junibebis?

Kram!!!!!!!

Tack hoppsan! Vi är så klart jätteglada!
    Julibebis.

Hur mår ni?

Kram
  • Sjöblomman
    Axe skrev 2016-11-09 18:57:43 följande:
    Står det 18 månader så gäller 18 månader tyvärr. Oavsett anledning!
    Det är inte månaderna det handlar om. Frågan är om försöken finns kvar ni när jag är gravid? Jag blev gravid spontant och inte via IVF. Hade jag blivit gravid via IVF så hade försöken försvunnit vid en levande född bebis.
  • Axe
    Sjöblomman skrev 2016-11-09 21:08:42 följande:

Det är inte månaderna det handlar om. Frågan är om försöken finns kvar ni när jag är gravid? Jag blev gravid spontant och inte via IVF. Hade jag blivit gravid via IVF så hade försöken försvunnit vid en levande född bebis.

Försöken man köper ska användas inom 18 månader från det att du köpt dem. Så är det nästan överallt på privata kliniker!

Om du är gravid så kan du ju kanske hinna använde de som är kvar men då direkt efter barnets födelse typ.

De finns kvar 18 mån efter att du köpte dem.
  • Hey.orange

Hej! Googlade på dig Sjöblomman och hittade ditt inlägghär! Har tänkte mycket på dig. Hur har det gått för dig? Kram!

Svar på tråden Gravid naturligt mellan försök!