Inlägg från: linneaa95 |Visa alla inlägg
  • linneaa95

Missfall utan blödning?

Jag plussade i söndags och är gravid i v. 6(5+2) är det vanligt att få missfall utan att märka det? Är 21 år och detta är min första graviditet.

Är väl orolig men tänkter väl "händer det så händer väl det"

Min vän fick missfall och är lika gammal som mig, hon blödde och fick extrema magsmärtor.

Våra liv ser dock olika ut, jag är liten och smal medans hon är dubbelt så stor. Kan det vara en faktor att få missfall ifall man är överviktig?

Många säger att jag inte borde oroa mig eftersom jag är så pass ung och frisk. Men man kan ju inte låta bli att vara lite nojig.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Missfall utan blödning?
  • linneaa95
    viseversa skrev 2016-11-10 11:50:17 följande:

Så vikten på er är alltså den stora skillnaden på era liv eller? Alla kan få mf. Tjock som smal. Jag själv är tjock men har aldrig haft missfall. Har däremot 5 friska barn som alla blev till på en gång och som föddes friska och fullgångna.

Grattis :)
  • linneaa95
    megapixeln skrev 2016-11-10 11:50:44 följande:

Eftersom missfall är något som sker utan våran kontroll finns det ingen mening med att stressa upp sig, stress är varken bra för dig eller fostret. Jag själv är 23 och väntar första barnet och har verkligen njutit och tagit varje dag som det kommit. Ingen oro utan bara nyfikenhet. Nu tog jag iof KUB test och fick se mitt barn redan vecka 13, men de är på grund av rekommendationer. Men är så glad att jag inte stressat alls över det utan bara älskat varje sekund (förutom när man ligger dubbelvikt över toaletten ). Så försök andas och njuta, då kommer du må mycket bättre själv. 

Tack för ditt tips! Ska verkligen försöka slappna av, ska till barnmorskan igen den 7e december. Så ska försök njuta och ta det lugnt!

Grattis till vecka 13 ????
  • linneaa95

[quote=77121501][quote-nick]linneaa95 skrev 2016-11-10 15:17:54 följande:[/quote-nick]Tack för ditt tips! Ska verkligen försöka slappna av, ska till barnmorskan igen den 7e december. Så ska försök njuta och ta det lugnt!

Grattis till vecka 13 :D

• linneaa95
    megapixeln skrev 2016-11-10 22:07:29 följande:

Fick se barnet i vecka 13, är i vecka 22 på lördag 

Vad kul! Grattis! Växtvärk..är det vanligt? Brukar få de på nätterna. Att de är obehaglig känsla, mensvärk liknade. Är det normalt?
  • linneaa95
    Ivana1988 skrev 2016-11-11 08:43:29 följande:

jag hade mensvärk och lite blödningar/bruna flytningar I början /v6-7-8 tror jag/ så fick tid för VUL då, men man slappnar inte av så mycket dom första veckorna... man känner inte sparkar osv. så det är  inte så mycket som gör att man tror på det:)

med det blir bättre! livmodern växer osv så du kommer känna lite krampar då och då kanske! inget konstigt så länge du inte blöder kraftigt eller har ont. Men misfall är verkligen inget man kan påverka... så forsook slappna av lite grann iaf...

jag var likadan:) nu är jag I vecka 30 och känner mig som en elefant:)

Får liksom "kramp" på nätterna. I tjejmagen, men efter jag har kissat och rört på mig så lägger mig i annan ställning så går de över. Är så rädd för utomkvedshavandeskap, ska ringa barnmorskan nu vid nio. Känner att jag är så ung och friskt, jag borde väl kunna få barn utan problem kan man tycka. Men skönt att det går bra för dig! :)
  • linneaa95

Pratade med barnmorskan och sa jag kunde lugna mig. J*vla vårdguiden som skrämmer upp än... fick att det "förmodligen är missfall eller utomkvedshavandeskap" åhhh. Men de känns bra, känner att de kommer gå vägen också! Ska slippa vara hypokondrike och tro på allt som skrivs Haha.

Lycka till er alla!

Svar på tråden Missfall utan blödning?