nojjig
Hej på er.
Jag är väldigt tidig i graviditeten och kan inte njuta och vara glad över det då jag är så rädd att få missfall. Hur gör ni för att lugna nerverna ?
Hej på er.
Jag är väldigt tidig i graviditeten och kan inte njuta och vara glad över det då jag är så rädd att få missfall. Hur gör ni för att lugna nerverna ?
Jag fattar inte varför folk nojjar faktiskt. Har levt precis som vanligt. Är det meningen att man ska få missfall så får man det.
Jag fattar inte varför folk nojjar faktiskt. Har levt precis som vanligt. Är det meningen att man ska få missfall så får man det.
Jag förstår du nojjar men det bästa är att släppa. Du kan inte påverka det. Händer det så gör det. Sen tycker jag första kommentaren var oerhört hjärtlös och elak. Jag har haft 2 MF, det river sönder dig inifrån. Smärta både kroppsligt å i hjärta å själ. Legat å gråtit i ett dygn, sen är det bara att resa sig å försöka igen. Jag har suttit ensam en fredag kl 23:30 på KK i Malmö, i smärtor å störtblödning för att i ett rum med en gynekolog få se sin tomma livmoder. Jag kommer självklart vara rädd nästa plus, men jag måste tro att för varje MF kommer jag ett steg närmre mitt första, efterlängtade barn. Får du MF är det pga en orsak, det är något fel på fröet i din mage som kroppen städar bort för det hade aldrig kunnat bli liv av det. Det är ingen tröst, för det gör ont ändå men det går inte att påverka vad som händer å för din egen skull, försök släppa det. Njut, även om det bara är för en kort stund. Du gör det bara värre genom att oroa dig. Önskar dig all lycka till och att du får en fantastisk graviditet
Det som lugnade mig lite nu senast när jag var gravid (efter 4 missfall) var att gör ett tidigt ultraljud i v 8-9. Men oron fanns där hela tiden. Det är jättejobbigt och det finns inte så mycket att göra än att acceptera att man är orolig. Samtidigt ska man ju tänka att dom flesta graviditeter leder till ett barn. Lycka till, TS!