• Liljja

InviMed

Lilly2013 skrev 2017-03-26 21:59:02 följande:

Hej alla!
    Hur går det för er..??
    Lilja hoppas du varit iväg och att allt gått bra.

Halloj Lilly2013!

Satte in 2 st ägg i mitten av mars och lämnade blodprov för HCG 2 veckor senare. Vi är gravida :) 
    Men jag tar det lite lugnt med att vara allt för glad. Har varit med om en del missfall. Så nu går jag och tar HCG för att se att det ökar. Än så länge gör det det. Så det är bara att hoppas. Hur går det för dig ?

Hälsningar A
  • Liljja
    Lilly2013 skrev 2017-04-09 09:20:39 följande:
    Hej!
    Har inte varit inne på ett tag så jag har ju missat detta. Va roligt. Grattis.
    Har du haft missfall med ÄD oxå..??
    Jag tror allt kommer gå bra, det är er tur nu
    .
    Vi har haft lite tråkigheter här med en svärfar som gick bort så vi valde att ta en liten paus.
    Men vi är snart igång igen.
    Tack snälla! Inga missfall med ÄD utan varit med egna ägg. Så får hoppas att den lille vill stanna men det är nervöst. När man fått redan på HCG-nivån så är man superglad i några dagar tills man ska göra nästa och man blir så nervös.

Jag beklagar ang din svärfar, klokt att ta en paus. Vi hörs ev framöver.

Kram A 
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-04-08 23:43:27 följande:

Tänkte tala om att jag är Gravid !

Grattis UndrandeSökare! Så roligt.
    Vi är oxå positiva :) Tack för ditt tips att dubbla Prednisolon-dosen. Kanske var det det eller kanske inte. Man har ju ingen aning.
    Kram A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-04-09 21:44:01 följande:

Lilja - roligt att höra att du också plussat.

Var detta första ÄD för dig/er eller hur många har ni gjort nu? Om du gjort ÄD och bara minus tidigare och nu plus med 10mg pred så tror jag att det var rätt dos av pred som var nyckeln. Jag har sett samma sak hända hos andra med minus som sen testat 10mg pred och plussat !

Vårt fjärde försök. Tredje försöket plussade jag men hcg gick ner efter ca en vecka.
    Hur många har du gjort ? Var det första ?
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-05-14 10:21:05 följande:

Lilja -Hur har det gått för dig med graviditeten?

För mig blev det tyvärr ofostrig (tom hinnsäck).

Hoppas det gått bra för dig !

Beklagar UndrandeSökare. Ingen lycka för oss heller, graviditeten stannade upp i ca v6. Stegringen av HCG gick sakta uppåt, så i ca 2 veckor anande man att det inte riktigt stod rätt till men man vill inte sluta med medicinerna ifall att... Så i vecka "8" slutade jag med medicinerande efter att jag varit på ultraljud och såg att fostersäcken minskat samt HCG gick neråt.
    Tänkte att man kanske kunde ha lite tur den här gången. Men icke då. Vi har 3 ägg kvar. Så det känns bra men så tufft och jobbigt med all medicin, resor etc... Ja du vet ju själv hur det är, pust! 
    Ville göra ett nytt försök i sommar men har en cysta som måste bort först innan vi kan börja på nytt. Så antar att det blir i augusti/september.
    Läkaren nere på kliniken vill ev göra en hysteroskopi samt rispning av slemhinnan. Men vet inte om jag ska göra det. Gjorde det i augusti förra året och det gav inget positivt resultat. Vad skulle du gjort eller någon annan som läser detta?!
    Hälsningar A
  • Liljja
    Lilly2013 skrev 2017-06-18 11:37:52 följande:

Usch stackars dig. Vilken otur ni har. Vet ju att ni har fler kvar i frysen men va tradigt. Vad säger dom på kliniken?? Tycker dom inte det är konstigt att ni har misslyckats så många gånger nu? Hoppas verkligen att de ändrar lite i behandlingen.
    Vet inte om du fått IL dropp mer än vid insättningen? Till oss sa läkaren att jag ska fortsätta och ta IL var tredje vecka som jag nästan gjort hela året så att immunförsvaret hålls nere. Vet inte vad de kommer och säga om efteråt men jag kommer nog att fortsätta i vilket fall. Jag har haft uppehåll med det med nu eftersom jag tyckte det var onödigt eftersom vi har lagt allting på is ett tag.
    Håller tummarna för er.

Hej Lilly2013!
    Har inte varit inne och läst på ett tag. Vi satte in 2 embryon i okt och denna gång fick jag IL-dropp men tyvärr blev det inget positivt resultat. Har 1 embryo kvar och har nu startat med Progynon. Så insättning blir i mitten av december.
    Har blivit så besviken på kliniken. Sen "Min" koordinater (som pratade svenska) slutade så känner jag att man inte får den responsen och hjälpen som man vill ha. Känner mig rätt ensam. Man mailar och får inget svar förens efter några dagar. Innan fick man svar direkt och man hade en konversation och man kände sig trygg med någon att prata med. Vill även kolla med er som läser och gått igenom flera FET.  Hur tänker läkarna när den enda gången jag har fått positivt gravtest men som tyvärr slutade i missfall, då sattes embryon in på cykeldag 15 men alla andra ggr har varit på dag 18 eller 19 och nu senast så sent som på dag 21. Varför tar dom inte och sätter in embryot tidigare. Då det verkar fungera på mig. Tröttsamt. Min slemhinna är med mig i vått och torrt i alla fall :) 
    Funderar på att byta klinik om inte detta är ett så kallat guldägg eller ja guldembryo. Men hoppas så innerligt att inte behöva gå igenom flera insättningar efter detta.
    Fasiken va duktiga ni är alla kvinnor där ute som kämpar med alla mediciner och allt som hör till...
    //A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-12-03 10:16:34 följande:

Lilja- Om du tänker byta klinik så kan jag tipsa om Serum i Aten, de är mycket duktiga.

Googla på ivfSerum Aten, så hittar du deras hemsida. Man bara fyller i deras Questionaire på hemsidan och mailar in så kommer Katie på Srrum svara dig och erbjuda dig ett gratis telefonsamtal eller Skype med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny.

Serum är jätteduktiga på hysto, de gör också mensblodtest och sperm dna fragmentstionstest.

Samt sysslar med immunbehandling.

Tack för tipset. Hur länge har du gått/går där? Någon som har hört om någon klinik i Ukraina?
    /A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-12-10 09:38:25 följande:

Jag känner tyvärr inte till någon klinik i Ukraina, men i Estland och Lettland finns flera klniker. Jag och min man går hos AvaRiga i Lettland, i St Petersburg finns AvaPeter.

Tack snälla för alla tips UndrandeSökare 
    /A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2017-12-23 08:34:33 följande:

Liljja-Har du tagit kontakt med någon klinik nu?

Hej UndrandeSökare!
    Jag är gravid. Vi satte in vårt embryo vi hade kvar på Invimed i december. Är i vecka 9 nu. Första UL såg fint ut. Ett litet hjärta som slog fint. Ska på nytt UL om 1,5 vecka. Nervöst för mkt kan ju hända. Man kommer nog alltid vara nervös. Kommer inte ifrån det. Hur går det för dig?
    Lilly2013 - fortsätter ni på Invimed ?

//A
  • Liljja
    Lilly2013 skrev 2018-01-28 21:44:49 följande:
    Åh va roligt. Fantastiskt ju. Håller alla tummar och tår. Förstår att det är skit nervöst. Vi har ju haft en jäkla massa missfall så jag e nästan mer rädd för att bli gravid än att inte bli.

Hur många insättningar har ni fått göra?

Vi åker i morgon tillbaka till Invimed. Fick ju inga till frysen förra gången så får 8 nya på garantin så nu hoppas vi på dessa.
    Å va spännande. Hoppas allt har gått bra. Håller tummarna Lilly2013.
    Vi har gjort 7 insättningar sammanlagt. Dom 4 senaste ggr var ägg från samma kvinna då vi hade turen att få embryon till frysen. Tack vare henne som jag nu är gravid. Så tacksam <3
    /A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2018-02-09 21:27:22 följande:
    Gjorde du något annorlunda denna gång när du fick plus?
    Andra mediciner? Insättning på annan dag? eller något annat?
    Man vet ju inte om det var detta som gjorde att allting gick vägen den här gången men dubblade på Prednisolon, som du tipsade Undrandesökare :)
    Åt även Trombyl som inte kliniken har ordinerat utan min gyn här i Sverige,
    Insättning skedde på cykeldag 16. Har satt in en gång tidigare på cykeldag 15 och fick plus men stannade upp i ca v6. Annars har kliniken satt in runt dag 19 och då har jag inte fått ett plus. Hur går det för dig?

//A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2018-03-24 10:36:48 följande:
    Så roligt att höra att det gick vägen tack vare höjd Prednisolondos Gick du upp från 5mg till 10mg?

Vi fick ju misfall (ofostrig graviditet) trots 2 normala embryon efter PGS, så förstod då att det fanns mer immunproblem att hitta. Jag läste på och misstänkte att jag har för låga LAD nivåer (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar).

Så vi reste till en klinik i London och gjorde en ny större immunutredning än vi fick i Aten. Där hittades att jag har låga LAD. Så nu behöver jag göra Pooled donor LIT 2 gånger med en månad emellan varje, och sen ta om LAD-testet igen för att se att det ökat tillräckligt innan nästa insättning. Så vi kämpar på.

Har du gjort kub?

Vilken vecka är du i nu? När har du BF?

Lycka till med graviditeten !
    Tack UndrandeSökare!
    Yes höjde från 5mg till 10mg.
    Skönt att ni har hittat vad problemet är. Hoppas allt går bra.
    Vi önskade att göra NIPT-test men fick göra både det och Kub. Alla test var bra. Går in i v19 imorgon. Ska göra rutin-ultrajud nästa vecka. Nervöst. Men man kommer alltid vara det. BF är i början av september.

/A
  • Liljja
    Flowerpower skrev 2018-03-25 15:36:36 följande:

Hej tjejer!

Tråden är inte så aktiv längre men jag försöker ändå. Först gratulerar till det efterlängtade Plus det e ju det vi e alla ute efter.

Jag skulle vilja ställa en fråga för er som har varit på INVIMED. Har ni fått fler än ett embryo till frysen? I paketet ingår frysning av embryon som klarar av vidareodling till blasto. När jag läser era erfarenheter har jag fattat som att det blir bara ett embryo kvar varje "första gång" Sedan när man går vidare och gör fler försök det blir då fler embryo. Har jag uppfattat det fel? Jag bara tänker på att det borde vara toppenbra kvalité på äggen hur kommer det sig att det blir i snitt bara 3 som klarar sig. Skulle verkligen uppskatta om ni kan hjälpa mig förstå detta bättre. 

Det är jätteroligt när man lyckas första försöket, då behöver man inte tänka riktigt på om det finns fler i frysen. Men lyckas man ju inte (har man gått vidare med ÄD då är man van vid misslyckanden) då vill man veta att det finns några stycken i frysen. 

Skulle vilja höra hur det går för er som har plussat. Vad roligt!

Ha en fin söndag!

Tack Flowerpower! Dom 3 första donatorerna vi valde fick vi inga embryon till frysen MEN av den senaste donatorn så fick vi 2 st som sattes in och 5 st till frysen. Så det vara bara 1 av 8 ägg som inte gick vidare så det var ett riktigt bra resultat. Vi började oxå tänka hur vi skulle göra om det inte gick vägen även med senaste donatorn - om vi skulle försöka med färska ägg. Har fått 3 plus av 7 insättningar varav ena är jag nu i v19 (dom andra 2 stannande upp tidigt).

/A
    UndrandeSökare skrev 2018-03-24 10:36:48 följande:
    Så roligt att höra att det gick vägen tack vare höjd Prednisolondos Gick du upp från 5mg till 10mg?

Vi fick ju misfall (ofostrig graviditet) trots 2 normala embryon efter PGS, så förstod då att det fanns mer immunproblem att hitta. Jag läste på och misstänkte att jag har för låga LAD nivåer (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar).

Så vi reste till en klinik i London och gjorde en ny större immunutredning än vi fick i Aten. Där hittades att jag har låga LAD. Så nu behöver jag göra Pooled donor LIT 2 gånger med en månad emellan varje, och sen ta om LAD-testet igen för att se att det ökat tillräckligt innan nästa insättning. Så vi kämpar på.

Har du gjort kub?

Vilken vecka är du i nu? När har du BF?

Lycka till med graviditeten !
    Tack UndrandeSökare!
    Yes höjde från 5mg till 10mg.
    Skönt att ni har hittat vad problemet är. Hoppas allt går bra.
    Vi önskade att göra NIPT-test men fick göra både det och Kub. Alla test var bra. Går in i v19 imorgon. Ska göra rutin-ultrajud nästa vecka. Nervöst. Men man kommer alltid vara det. BF är i början av september.

/A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2018-03-25 16:01:04 följande:
    Tänk på att INTE sluta tvärt med prednsolonet sen, utan trappa ner mycket långsamt, halvera tabletterna och minska dosen sakta var 3e dag, annars kan man få problem med sin egen kortisolproduktion.
    Tack för tipset UndrandeSökare
    Hade läst oxå om att inte sluta tvärt samt att även gyn på BMM visste om detta. Så vi trappade ner. Men shit vad jobbigt det var när man helt plötsligt inte hade några mediciner alls från att ha knapprat i ca 3 månader. Det enda jag tar nu är Trombyl och Folsyra. Det är skönt att inte ta alla mediciner men det jobbiga var att man var rädd att det skulle hända något med bebisen.

/A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2018-05-06 16:30:27 följande:
    Hej Lillja ! Hur går det för dig nu? I vilken vecka är du? Har du gjort Kub?
    Är i v24 nu (23+3). Har gjort både NIPT och KUB. Allt ser jättebra ut och bebis växer som den ska. Tack för att du frågar UndrandeSökare.

/A
  • Liljja
    UndrandeSökare skrev 2018-05-06 16:30:27 följande:
    Hej Lillja ! Hur går det för dig nu? I vilken vecka är du? Har du gjort Kub?
    Är i v24 nu (23+3). Har gjort både NIPT och KUB. Allt ser jättebra ut och bebis växer som den ska. Tack för att du frågar UndrandeSökare.

/A
Svar på tråden InviMed