Flowerpower skrev 2018-03-25 15:36:36 följande:
Hej tjejer!
Tråden är inte så aktiv längre men jag försöker ändå. Först gratulerar till det efterlängtade det e ju det vi e alla ute efter.
Jag skulle vilja ställa en fråga för er som har varit på INVIMED. Har ni fått fler än ett embryo till frysen? I paketet ingår frysning av embryon som klarar av vidareodling till blasto. När jag läser era erfarenheter har jag fattat som att det blir bara ett embryo kvar varje "första gång" Sedan när man går vidare och gör fler försök det blir då fler embryo. Har jag uppfattat det fel? Jag bara tänker på att det borde vara toppenbra kvalité på äggen hur kommer det sig att det blir i snitt bara 3 som klarar sig. Skulle verkligen uppskatta om ni kan hjälpa mig förstå detta bättre.
Det är jätteroligt när man lyckas första försöket, då behöver man inte tänka riktigt på om det finns fler i frysen. Men lyckas man ju inte (har man gått vidare med ÄD då är man van vid misslyckanden) då vill man veta att det finns några stycken i frysen.
Skulle vilja höra hur det går för er som har plussat. Vad roligt!
Ha en fin söndag!
Tack Flowerpower! Dom 3 första donatorerna vi valde fick vi inga embryon till frysen MEN av den senaste donatorn så fick vi 2 st som sattes in och 5 st till frysen. Så det vara bara 1 av 8 ägg som inte gick vidare så det var ett riktigt bra resultat. Vi började oxå tänka hur vi skulle göra om det inte gick vägen även med senaste donatorn - om vi skulle försöka med färska ägg. Har fått 3 plus av 7 insättningar varav ena är jag nu i v19 (dom andra 2 stannande upp tidigt).
/A
UndrandeSökare skrev 2018-03-24 10:36:48 följande:
Så roligt att höra att det gick vägen tack vare höjd Prednisolondos
Gick du upp från 5mg till 10mg?
Vi fick ju misfall (ofostrig graviditet) trots 2 normala embryon efter PGS, så förstod då att det fanns mer immunproblem att hitta. Jag läste på och misstänkte att jag har för låga LAD nivåer (blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar).
Så vi reste till en klinik i London och gjorde en ny större immunutredning än vi fick i Aten. Där hittades att jag har låga LAD. Så nu behöver jag göra Pooled donor LIT 2 gånger med en månad emellan varje, och sen ta om LAD-testet igen för att se att det ökat tillräckligt innan nästa insättning. Så vi kämpar på.
Har du gjort kub?
Vilken vecka är du i nu? När har du BF?
Lycka till med graviditeten !
Tack UndrandeSökare!
Yes höjde från 5mg till 10mg.
Skönt att ni har hittat vad problemet är. Hoppas allt går bra.
Vi önskade att göra NIPT-test men fick göra både det och Kub. Alla test var bra. Går in i v19 imorgon. Ska göra rutin-ultrajud nästa vecka. Nervöst. Men man kommer alltid vara det. BF är i början av september.
/A