• Sofiskorven

Ung tjej! Det tar sig inte!

Jag och min sambo är nu på vårt trettiosjunde försök att bli gravida. Jag är 22år och har varit rökfri i 1vecka nu. Gjorde ett VUL där man såg att jag till och med hade 2ägg denna månaden men ändå tog det sig inte.

Det är helt oförklarligt men jag tänkte att det skulle vara klokt att sluta röka i alla fall då det kan påverka och jag förlorar ju inget på det. Tvärtom.

Eftersom att varken stress el. ångest påverkar fertiliteten så vill jag inte höra att jag tänker på det för mycket el. slappnar du av så kommer det. Jag är avslappnad. Och det är en myt allt det där som sägs. Så länge man har ägglossning och mannen har spermier så skall det gå kort sagt.

Vi är så unga och dom säger att det innebär massa fördelar, på vilket sätt ?

Varför skulle en provrörsbefrukting fungera bättre än vad en spontan graviditet gör ? Varför är det större chans att bli gravid vid provrörsbefruktning ?

Sedan har jag också hört att det par som slutar röka plussat ganska så snabbt efter rökstoppet, hur kommer det sig och hur lång tid tar det ? Jag skall lägga en stor summa pengar på det och jag vill inte bli "lurad" jag vet ju att det inte finns några som helst garantier men är det någon som har förklaringar på någon utav mina frågor så svara gärna! Jag kanske formulerade mig jätte dåligt då det är typiskt mig.

Fråga mig gärna om ni undrar något!! Vill bara ha något form av svar! ????

• Svar på tråden Ung tjej! Det tar sig inte!
Svar på tråden Ung tjej! Det tar sig inte!