• nowtomorrowtoday2016

Hur sen blev er mens av Synarela och vad berodde det på?

Detta är min första tråd någonsin på Familjeliv, men skulle behöva höra om era erfarenheter! Jag och min sambo är igång med vårt första IVF försök - långt protokoll och jag är på 13:e dagen av nedregleringen med Synarela spray. Min mens skulle normalt ha kommit för 5 dagar sedan, det är nu 17 dagar sedan ägglossning (min lutefas brukar vara 12 dagar). Så hur sena blev ni på Synarela?

Jag har haft molvärk till och från i över en vecka och EXTREMT ömma och svullna bröst också, upplevde ni detsamma? Jag tog till och med ett gravtest igår men det var som vanligt negativt. På kliniken säger dom att mensen bör komma inom 8-14 dagar från spraystart, men vad händer om den inte kommer? Och vad kan det bero på?

Jätte tacksam för alla råd och erfarenheter! Känner inte att jag har någon jag kan fråga och kliniken är stängd hela helgen..

PS. Vi är diagnostiserade med oförklarad infertilitet. Gör långt IVF protokoll p.g.a min ålder.

• Svar på tråden Hur sen blev er mens av Synarela och vad berodde det på?
  • Jag är bara jag

Tog flera dar längre än vanligt. Det brukar vara standard att ta gravtest ifall mensen inte kommit inom 14 dagar. Vissa blir ju gravida. Så det är bara att fråga kliniken igen vad du bör göra.

• nowtomorrowtoday2016

Tack Jag är bara Jag! Ja nu har det gått 14 dagar, inne på 15:e men gravtestet på spraydag 12 var negativt så gravid lär jag inte vara tyvärr.. Kliniken stängd hela helgen så blir till att fortsätta undra vad det är som egentligen pågår.

Ingen annan med erfarenhet av detta?

• nowtomorrowtoday2016

Utifall någon annan söker på detta så kan jag bara uppdatera tråden med att min mens kom på eftermiddagen i söndags på spraydag 15, så nu blir det sprutstart imorgon kväll.

• Skogskantarellen

Om man inte har sexat, kan man bli gravid då? Är ensamstående och sexar inte med ngn. Otydlig bipacksedel. Haha

Svar på tråden Hur sen blev er mens av Synarela och vad berodde det på?