Ungar som knackar på dörren
Hej, ja detta må verka som en bagatell för många, men skriver ändå så får vi se om det dyker upp några tips.
Bor längs med en väg där ungdomar från ett högstadium går förbi dagligen, på väg till lektioner och dylikt. Aldrig haft några problem som detta innan, men för några månader sen när sambon var hemma(är mammaledig med nyfödd) började några ungdomar knacka på och springa iväg. några som går i sjunde klass visar det sig. Hon bryr sig inte om det, men dagen efter var jag hemma när det knackaddee på. gick ut och såg barn springa iväg skrikandes. blev så jävla förbannad, hatar ungar som inte kan sköta sig och ska störa andra. så jag tog bilen och mötte upp dem, förklarade att det inte är ok att störa när vi har små barn hemma. VIlket givetvis gjorde det ännu roligare. så dagen efter var jag på väg ut när de knackade på igen. blev tokig och jagade iväg dem från gården. som en äkta sur gubbe.
efter detta har de varit förbi igen några gånger, samt kastat snöbollar mot huset en gång. som sagt, min sambo bryr sig inte men jag blir oerhört stressad av det. har satt upp en kamera för att kunna få bild av dem(vet ungefär vilka det är) samt pratat med skolan, men vi behöver identifiera dem innan vi kan prata med dem eller polisanmäla(vilket jag gärna gör om det fortsätter. bus är en sak, men detta börjar bli trakasserier tycker jag).har givetvis slutat bry oss om dem för att inte trigga mer.
hursomhelst, fullt medveten om att jag överreagerar totalt, det sagt så har jag mina egna issues med såna här saker. med katastroftankarna går varma här. nog för att jag busade lite när jag var liten, men inte såhär och vi slutade ju om vi blev tillsagda. svårt även eftersom de går förbi så ofta, och tjuven gör tillfället liksom.
tankar?