• erijon

vi som försöker bli gravida vinter 16/17.

Hej på er.

Jag är 22 och har en son som blir 6, när jag fyller 23 i maj-17. Har en bonusson som blir 5 i januari. Är sambo med min karl som blir 31 i februari.

Vi planerar bebis och vill gärna bli gravida NUUU. Fick missfall i november (vecka 4) och är igång igen i bebisversktaden.

Är vi fler som vill bolla tankar och prata under tiden? Gärna efter vi plussat också.

Har ÄL enligt min app nu imorgon (9/12) beräknat på missfallet som första dagens sista mens. Det kanske inte alla funkar så.. vi får se.

Kör inte med ÄL-stickor eller tempar. Är hispig med allt och letar symtom så det räcker. Tog gravtest "för tidigt " sist och fick missfall vid BIM som var jobbigt nog.

Har BIM 23/12 så hoppas på plusset i julklapp ?? Det skulle göra oss så lyckliga.
    Om inte så fortsätter vi tills dagen vi får ett plus och hoppas den bebisen vill stanna.

Hoppas fler vi hänga med här i tråden!

• Svar på tråden vi som försöker bli gravida vinter 16/17.
  • bubbelfika

Jag och sambon börjar försöka nästa ÄL i januari första barnet:) vi är 24 respektive 22 :)

• Aspargus

Finns ju en del liknande trådar men jag kan hänga på här med. Jag inväntar BIM som ska vara 20/12 förmodligen. Det är andra försöket för oss och vi är 26 och 33 år gamla, ingen har barn sen innan därav en gnutta extra oro för hur lång tid det kommer ta och om det ens går.

Tänkte testa dagen efter BIM som tidigast så har 11 dagars väntan kvar nu. Ska försöka stenhårt att inte leta symptom och skrev upp allt jag kände i en app förra månaden så jag ska kunna motbevisa eventuella påhitt från min hjärna denna gång :)

• erijon
    bubbelfika skrev 2016-12-10 10:45:28 följande:

Jag och sambon börjar försöka nästa ÄL i januari första barnet:) vi är 24 respektive 22 :)

Kul! Hoppas det går vägen för er och att du gärna vill uppdatera här under tiden :)
  • erijon
    Aspargus skrev 2016-12-10 10:59:08 följande:

Finns ju en del liknande trådar men jag kan hänga på här med. Jag inväntar BIM som ska vara 20/12 förmodligen. Det är andra försöket för oss och vi är 26 och 33 år gamla, ingen har barn sen innan därav en gnutta extra oro för hur lång tid det kommer ta och om det ens går.

Tänkte testa dagen efter BIM som tidigast så har 11 dagars väntan kvar nu. Ska försöka stenhårt att inte leta symptom och skrev upp allt jag kände i en app förra månaden så jag ska kunna motbevisa eventuella påhitt från min hjärna denna gång :)

Ja men jag hittade ingen som inte var med speciell månad eller så.

Vad kul! Hittade någon mer tråd där jag också tänkte hänga med i. :) spännande att få följa andra också och få bolla tankar med fler än sig själv.

Förstår. Hoppas det går bra för er! Skulle vara kul om du ville uppdatera här under tiden :)
  • Hallonfrossa

Hoppar in här jag med !

Är 29 år och vi planerar barn nr 5, är första försöket för oss och har bim runt 20/12.

Hur går det för er alla?

• JeNnZz89

27år min sambo är 38år

Har två flickor 8år & 5år, vi har försökt i 7mån nu inget pluss Bim den 23/12 håller både tummar å tår här

• erijon
    JeNnZz89 skrev 2016-12-11 00:31:10 följande:

27år min sambo är 38år

Har två flickor 8år & 5år, vi har försökt i 7mån nu inget pluss Bim den 23/12 håller både tummar å tår här

Då har vi BIM samtidigt! Kul att kunna följas åt! Om min kropp nu är redo efter missfallet. Men blödde bara 4-5 dagar som en vanlig mens typ.
  • erijon
    Hallonfrossa skrev 2016-12-10 19:32:57 följande:

Hoppar in här jag med !

Är 29 år och vi planerar barn nr 5, är första försöket för oss och har bim runt 20/12.

Hur går det för er alla?

Härligt med flera!

Jag har ingen aning än. Använder mig inte av ÄL-tester eller sådant. Letar inte symtom på ÄL heller då jag knappt någonsin märkt av den. Eftersom jag blev gravid förra månaden så vet jag att jag har ÄL och det jag märker är väl ömma bröst. Mensvärksliknande /molande värk i nedre delen av magen. Humöret.. men vet inte om det är ÄL eller att mensen är på G.

Hoppas det går vägen för er.
  • JeNnZz89
    erijon skrev 2016-12-11 08:38:43 följande:

Då har vi BIM samtidigt! Kul att kunna följas åt! Om min kropp nu är redo efter missfallet. Men blödde bara 4-5 dagar som en vanlig mens typ.

Mkt skojigt hoppas det går vägen för oss denna gång då
Svar på tråden vi som försöker bli gravida vinter 16/17.