• Helenahorn

Borde jag göra ett graviditetstest?

Hej!

Det är så att jag och min pojkvän hade "mys" den 11:e och den 18:e nov (inget skydd)..

Senaste mensen hade jag den 28okt-1nov.

Den 22:e nov fick jag bruna flytningar och det höll på till den 25:e nov. (Fattar inte riktigt varför)

Sedan har jag mått illa efter nästan varje måltid sedan den 30:e nov tills idag (5:e dec) och inte haft någon matlust alls. Den 5:de dec började jag bli jätte hungrig och åt mycket mer än vad jag brukar och mår inte lika ofta illa.

Och sen ca 1 vecka tillbaka så har jag fått massor av finnar och pormaskar i ansiktet och på ryggen, får panik!!

Min mens är också 9 dagar sen som ni kanske har listat ut av alla datum jag skrivit..

Gjorde ett graviditetstest bim-2 och då var det negativt, så min fråga är "borde jag göra ett nytt test?"

• Svar på tråden Borde jag göra ett graviditetstest?
  • Meriall

Ja men självklart. Alla test är inte positiva före bim. Med största sannolikhet är du gravid. Visar testet neg så kolla igen om en vecka.

• Helenahorn
    Meriall skrev 2016-12-09 12:11:52 följande:

Ja men självklart. Alla test är inte positiva före bim. Med största sannolikhet är du gravid. Visar testet neg så kolla igen om en vecka.

Okej tack, då ska jag göra det! :)
  • Norrmanskan

Jag tog ett gravtest den dagen min mens var beräknad som var negativt! När mensen inte kommit på åtta dagar tog jag ett nytt där det klart och tydligt stod "gravid 2-3" (clearblue digitaltest). Så prova igen! ??

• Helenahorn
    Norrmanskan skrev 2016-12-09 15:15:59 följande:

Jag tog ett gravtest den dagen min mens var beräknad som var negativt! När mensen inte kommit på åtta dagar tog jag ett nytt där det klart och tydligt stod "gravid 2-3" (clearblue digitaltest). Så prova igen! ??

Oj! Okej, får gå och köpa ett test imorgon. :)
  • Helenahorn

Uppdatering: jag gjorde ett test och det var positivt så blir att vänta in en ny person till världen! Superkul nyhet!! :D

• Stargirll

Hej alla fina!

Jag behöver hjälp med en fundering jag bär på,

September 27 detta året hade jag ett missfall som jag sedan fick hjälp att ta ut resterande av fostret hos en barnmorska , jag hade ej någon mens efter det men kände av när jag hade ägglossning ca 2-3 veckor efter mf. För två dagar sedan plussade jag på rfsu gravtest och clearblue som visade gravid +3 , tror ni att jag har gamla "rester" kvar i mig eller är det graviditet?

• Helenahorn
    Stargirll skrev 2016-12-10 22:06:14 följande:

Hej alla fina!

Jag behöver hjälp med en fundering jag bär på,

September 27 detta året hade jag ett missfall som jag sedan fick hjälp att ta ut resterande av fostret hos en barnmorska , jag hade ej någon mens efter det men kände av när jag hade ägglossning ca 2-3 veckor efter mf. För två dagar sedan plussade jag på rfsu gravtest och clearblue som visade gravid +3 , tror ni att jag har gamla "rester" kvar i mig eller är det graviditet?

Hej, har du inte haft mens sen du fick mf?

Jag tror nog att det är en ny graviditet, det är ju som sagt ca 10-11 veckor sen du fick missfallet, och det positiva testet efter ett mf håller i sig högst till v.9 , vad jag hört!

Så du är med stor sannolikhet gravid igen. :)
  • Stargirll

Hej . Ingen mens sen senast mf bara känningar till en ägglossning 2-3 veckornefter MF.

• Helenahorn
    Stargirll skrev 2016-12-11 01:21:05 följande:

Hej . Ingen mens sen senast mf bara känningar till en ägglossning 2-3 veckornefter MF.

Okej! Men tycker du borde gå o beställa en tid, och kolla hur det ligger till!
  • Norrmanskan
    Helenahorn skrev 2016-12-10 21:40:23 följande:

Uppdatering: jag gjorde ett test och det var positivt så blir att vänta in en ny person till världen! Superkul nyhet!! :D

Gud så kul!! Grattis ????
  • Helenahorn
    Norrmanskan skrev 2016-12-11 09:06:53 följande:

Gud så kul!! Grattis ????

Jaa!! Superkul, tack så mycket! :D
Svar på tråden Borde jag göra ett graviditetstest?