• Linisss

Mensvärk/molvärk? Ni som haft/har under graviditeten

Hej!

Plussade för en vecka sen :)

Men är det ngn annan här som jag som haft molvärk/mensvärk/svullen mage sedan typ äl? Jag är inte riktigt hundra på vilken vecka jag är i men har snart haft så här i 4 veckor.

Ni som känner likadant, när i graviditeten började ni känna så?

Jättenyfiken!

• Svar på tråden Mensvärk/molvärk? Ni som haft/har under graviditeten
  • Linnis92

Det är jättevanligt och beror på att livmodern växer. Jag hade det till och från under hela graviditeten :)

• Linisss

Men menar man då att den växer från dag 1? När är den dagen? Vid äl eller kommer de senare när det väl "satt sig" :o ?

• Linnis92

Vet inte exakt när eller hur det börjar, på mig kom det en vecka efter att jag plussade och sen fortsätte som sagt.

• Skenet

Precis så kände jag med i början.

Molvärk/mensvärk. Hade det iallafall till i vecka 7-8, då hade jag en kraftig blödning.

Sen mindre och mindre. Skulle säga att jag inte känt av det mycket alls sen och nu går jag in i v 25 imorgon :)

• mamma2017

Hej jag är i samma som du! Plussade denna vecka efter mensvärk men ingen mens. Enligt mina beräkningar är jag i vecka 7 och ska ha början av aug. Men ska till BM på torsdag ????

Jag har exakt samma värk som du och jag uppfattat det som att de ska vara så i början ????

• Linisss

Skönt att det inte bara är jag :) dock vet jag ju inte riktigt vilken vecka jag är i och försöker luska lite i det. Har haft såhär sen 14 november och undrar jag ju om det är då det liksom "hände" och sen att mensen inte kom. Va tror ni? :) hade mens den 13 okt, men kan äl komma då en månad senare? :O

Ja men precis, har också uppfattat de så att man kan ha som växtvärk i början! :p grattis till dig mamma2017! :D ska göra VUL nästa vecka så hoppas det see bra ut! Och att man hittar ngt där inne :)

Men oj, varför hade du en sån kraftig blödning för skenet? :/ tur att det gått bra! :)

Vet ni när man kan börja får värk? Kan de vara äl, eller kan de va då några dagar efter äl innan mens ska komma för att man då blivit befruktad? Kanske är

Olika för alla :)

• Skenet
    Linisss skrev 2016-12-12 19:41:04 följande:

Men oj, varför hade du en sån kraftig blödning för skenet? :/ tur att det gått bra! :)

Grattis till graviditeten :)

Det var så att jag visst hade två från början men fick missfall på den ena.

Trodde såklart att det var ett missfall och att det var kört.

Tur att det var en kvar på lagret ;)
Svar på tråden Mensvärk/molvärk? Ni som haft/har under graviditeten