• Anonym (TS)

Hur stor är chansen för mig att bli gravid trots PCO?

Hej! Har bestämt oss för att börja försöka bli gravida i början av nästa år.

Jag har konstaterad PCO men inga hormonavvikelser så har inte PCOS vad jag förstår.
    Vill ju såklart försöka själv innan vi söker hjälp om det visar sig ta lång tid. Men min fråga är till er som också har PCO eller vet lite om det, hur stor tror ni att chansen är för mig att bli gravid på egen hand utan letrozol och provera?

-Jag har relativt regelbunden mens om än lite längre cykel på ca 33-39 dagar.

-Har dom klassiska pärlbanden i äggstockarna men ingen hormonavvikselse.

-Är inte överviktig och röker inte. Dricker sällan

-Har kört med ÄL-tester några månader bara för att se och dom har gett utslag. Vet ju såklart inte om ägget har släppt men en stegring blev det i alla fall..

Såå, tror ni det är helt kört för mig att bli gravid utan hjälp eller kan det gå vägen för oss ändå? :)

• Svar på tråden Hur stor är chansen för mig att bli gravid trots PCO?
  • Anonym (Bsbsbd)

Jah har PCO, ingen hormonavvikelse. Mitt ex och jag försökte i 10 månader utan resultat.

Med min nya så sa vi "händer det så händer det". Efter 5 månader tillsammans blev jag gravid :)

• basio

Jag har PCO, och väntar nu mitt fjärde barn.

Första barnet var svårt att få till, tog 2,5 år och till slut fick det blir Gonal-f och då blev jag gravid på första omgången. Men jag hade en menscykel på 70-100 dagar utan behandling så du har mycket bättre förutsättningar! Efter ettan rasslade det till och på 3,5 år fick jag mina tre första barn. Det är nu 8 år sedan och jag har spontant och mycket lätt blivit gravid med mitt fjärde barn.

Du verkar ha hyfsat bra förutsättningar! Lycka till!

• Anonym (TS)

Tack för svar ni två! Det ger mig lite hopp om framtiden :)

• Dinaa

Hej,

för att peppa dig ännu lite mer så fick jag diagnosen PCOS i augusti 2016. 2 månader senare kom mensen tillbaka efter att ha varit frånvarande sen januari 2016. Blev gravid i oktober och är i v.13 nu :)

Igår fick vi se bebisen för första gången och allt ser bra ut så vi håller tummarna på att allt går vägen nu.

önskar dig ett stooooort lycka till!!

Svar på tråden Hur stor är chansen för mig att bli gravid trots PCO?