• Jessicacarolina

Blödningar med koagulerat blod

hej

Allt började med att jag plussade på stickan den 7 december. Blev såklart överlycklig då min gynläkare berättat för mig att mina chanser att bli gravid narturlig väg inte var speciellt stora ca 2 procent då jag har en sjukdom som heter endometrios som havrerat under senaste åren.

Fredagen den 10 december på kvällen torkade jag mig efter ett tobesök och på pappret såg jag blod inte mycket men blod var det. Kom inget mer under kvällen eller natten . På lördagen kom det några droppar blod i trosan under eftermiddagen och klart tänker man det värsta. åker upp till akuten där de gör ett vul och tar hcg prover. Läkaren ser inget i livmodern och säger tt han tror det är utomkveds eller ett pågående missfall. Han skulle ringa under kvällen och meddela hcg proverna. 

Samtalet kom och mina prover låg på 482 , han bad mig komma in på måndag för att ta nya prover för att se så att de går ner som de ska. Väl på måndag kommer jag in och tar nya prover. Får ett samtal om att proverna har stigit från 482 till 859 på mindre än 48 timmar. så de ville att jag skulle komma in och göra ett nytt vul på onsdag ( igår).

Igår onsdag morgon har jag börjat blöda mer, kommer dock inte mycket på bindan utan mest i samband med toabesök ( hade kunnat ha bindan säkert i 2 dagar utan problem) Dock har det börjat komma blodklumpar. tänker nu är det kört men lika bra att gå på tiden ändå. Berättar för läkaren vad som skett men han tycker ändå att vi ska göra ett vul. Väl under vul så ser han en hinnsäck. Vilket har tillkommit från lördagen till onsdgen. Fanns ej där tidigare och trots mina blödningar med kogulerat blod så såg han den nu och den satt i livmodern där den skulle. Läkaren ville att jag skulle komma in om en vecka på ny kontroll. då han ej kunde säga om det var en normal tidig graviditet eller om jag skulle få ett missfall. 

Han sa dock att mina värden och detta som tillkommit tyder på en normal tidig graviditet, men varför blöder jag så mycket då ? Och lite mer för varje dag och med klumpar ? Han hade även skrivit i min journal som jag läste i på nätet att min slemhinna är förtjockad och att han såg en hinnsäck på 3-4 mm som satt där den skulle och att jag skulle komma in på nytt vul om en vecka för att se om det blir ett missfall eller en normal tidig graviditet. 

Så mina frågor är egentligen är det någon mer som har haft det såhär ? Att tex en hinnesäck tillkommit trots blödning ? Hur har det gått för er ? Någon mer som hr blödit rätt så rikligt dock mindre än en mens och att det har gått bra ? 

Väntan är så himla lång en vecka , hur ska psyket klara detta. Först är man gravid, sen har man fått missfall enligt läkaren sen helt plötsligt har mina värden nästan dubblerats på mindre än 48 h och sen ser de en hinnsäck. detta tar kål på mig.

Sorry för långt inlägg 

• Svar på tråden Blödningar med koagulerat blod
  • pangea

Hur många veckor är du? Jag blödde lite med ett par klumpar vid bim, och bebisen var ok senast jag kollade med UL (i v 15). Händer ju att man blöder då man skulle haft mens första månaderna.

Håller tummarna! :)

Svar på tråden Blödningar med koagulerat blod