volvo142 skrev 2016-12-16 22:56:36 följande:
Lära känna killen kanske bjuda på middag? alternativt inte låta henne umgås med honom o dom gör det i smyg. prata med din dotter om hur du känner? Om jag får vara ärlig ser jag inte vad en 22åring ser i en 15årig flicka. Men förstår att hon ser mycket i att va ihop med honom, han kanske har bil lägenhet kan köpa ut både tobak och alkohol osv. Svåra val välj det som känns bäst för dig.
Jag tycker du gör ett enormt övertramp. Att uttala sig så naivt och respektlöst. "Men förstår att hon ser mycket i att va ihop med honom, han kanske har bil lägenhet kan köpa ut både tobak och alkohol ". Många unga tjejer är idag väldigt osäkra på sig själva pågrund av all denna hets som råder i vårt samhälle. Att en ung tjej finner en person som har mer erfarenheter och står stabilt med fötterna på jorden är underbart. Hon blir starkare som person. Kan lära sig stå emot normen och få fler lärdomar och utvecklas som person.
Att säga att hon är ihop med någon för tobak när det verkliga skälet kan vara att hon genuint älskar honom och ser hur fantastisk han är är trångsynt och respektlöst.
Länge leve kärleken!