Lss-boende eller ej? Behöver hjälp
Jag är 20 år och bor just nu hemma hos min mamma med boendestöd mån-fre i väntan på ett lss-boende. Pratade med en av mina boendestödjare häromdagen och hen sa att ett lss-boende inte är nåt för mig då jag har så stor potential och bara kommer att bli hämmad av ett sånt boende (har en autismdiagnos så det är därför jag går under lss). Hen berättade att lss-boenden kan vara riktigt dåliga, att personalen inte har tid för de boende osv. hen sa att en garantibostad skulle vara ett bättre alternativ för mig och att jag skulle prata med min mamma om det, men jag fick inte säga att min boendestödjare berättat nåt (hens råd var att jag skulle googla om det).
?
?så nu står jag här, trivs jättebra här hemma med boendestöd men har skrivit på hyreskontrakt i ett stödboende. Kan man ändra sig? Och om jag inte ska bo hemma hela livet vad har jag för alternativ förutom lss-boende? (Läste att man bara kan få garantibostad beviljad av kommunen om man inte får nån lägenhet genom ens hyresrätt och man redan försökt annonsera osv). Jag vet inte vad jag ska göra. Hjälp?